G-Mätare (Gravitation/accelerometer)
-
Re: G-Mätare (Gravitation/accelerometer)
Jag vet på min gammla arbetsplats så la de kolsyre-is i petflaskor och skruvade på locket. Sedan gömde de dem ngn stans under en arbetsbänk eller ngn stans. När isen smälte så expanderade flaskorna till det small utav bara H-e. Lustigt det kan bli sådant tryck utav isen. Men det är klart. Isen gör nog flaskan extra skör oxå. Men man kan skrämma skiten ur folk på detta sätt. Hade sådan is i bland då verktygsmakarna behövde krympa ngn axel eller ngt sådant. KUL
- Gildebrand
Mycke kul kan man göra med Kolsyre-is
Man slänger lite i toaletten på damernas så det börjar ryka lite fint, sätter sig ner och väntar på skriket
Kan dock vara bra att ha handskar på sig när man hanterar det, det gör ont att inte ha det, jag vet
Fast hur kom vi in på det

Kan dock vara bra att ha handskar på sig när man hanterar det, det gör ont att inte ha det, jag vet
Fast hur kom vi in på det

- Gildebrand
Kom att fundera på en grejj. Har köpt på mig 2 st mma2301 nu. Men är det så att den bara ger signal vid ±200G? Eller visar ger den en svagare signal vid tex ±100G också?
Orkar inte kolla databladet just nu, men som oftast (i princip alltid) ger dem en utsignal proportionelig med uppmätt g-kraft.
Tänk också på att förändringen är minimalisk med det stora svinget, än en gång, kolla databladet, behöver inte ens vara 1V differens mellan 0g och 200g.
Tänk också på att förändringen är minimalisk med det stora svinget, än en gång, kolla databladet, behöver inte ens vara 1V differens mellan 0g och 200g.