Tips: Ställbart probehuvud?
Tips: Ställbart probehuvud?
Tror att detta är en mätprobe för t ex att använda i tex CNC-fräs som digitaliseringsprobe.
http://www.tradera.com/Manuellt-indexab ... n_99217614
http://www.tradera.com/Manuellt-indexab ... n_99217614
Re: Tips: Ställbart probehuvud?
Nej. Detta är ett manuellt indexerbart mätprobehuvud inkl. mätprobe att användas i en manuell (eller eventuellt styrd) mätmaskin. Som hittat om grejerna är OK och man har nytta av dom
Men med lite hackande borde man kunna använda den som digitaliseringsprobe till sin CNC-fräs?
Jo visst visste jag att den inte var avsedd för det, men kan som sagt säkert användas till att göra en mät-/digitaliseringsmaskin av sin CNCpersa skrev:Nej. Detta är ett manuellt indexerbart mätprobehuvud inkl. mätprobe att användas i en manuell (eller eventuellt styrd) mätmaskin. Som hittat om grejerna är OK och man har nytta av dom
Hehe tänkte väl att någon här skulle nappa.
LaRdA är väl med här, tecnobs är det tecno kanske? Henrik998877 vann det hela, vore kul om det kom upp något om denna tingest sen
LaRdA är väl med här, tecnobs är det tecno kanske? Henrik998877 vann det hela, vore kul om det kom upp något om denna tingest sen
Senast redigerad av X-IL 30 september 2009, 12:59:05, redigerad totalt 1 gång.
Inte jag heller...
jag missa ju hela auktionen.
Den går säkert att fixa till så man kan ha den i sin cnc, aja jag har ju kvar min hembyggda och får väll
bygga nått bättre i vinter men det skulle vara fint med en färdig såklart.

Den går säkert att fixa till så man kan ha den i sin cnc, aja jag har ju kvar min hembyggda och får väll
bygga nått bättre i vinter men det skulle vara fint med en färdig såklart.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Jag trodde att det är min förlängning tills det går ut, hann inte få in sista budet i tid = suck
Har en känsla av att denna henrik xxxxxxx är våra H.O men inte säker
Har en känsla av att denna henrik xxxxxxx är våra H.O men inte säker
Det lär vi bli varse antar jag. Själv satt jag bara och följde budgivningen. Tror att den gick LÅNGT under marknadspris eller?
Ja vi fåt hoppas att det är H.O så kanske man får glädje av den ändå när man får läsa/kolla i nån rolig tråd!
Guilty as charged....
Tog en chansning och den gick hem, så här långt.
För det första tyckte jag att var det oklart hurvida proben verkligen ingick, jag har en TP6 probe sen innan utan "skaft" men den har inget auto-joint fäste så den hade inte passat på det här huvudet i alla fall. Jag mailade men han inte få svar förrän auktionen var över, sen var ju funktionen trots allt okänd och med tanke på vad såna här grejer kostar så kändes det nästan FÖR bra. Det visade sig dock att proben, en TP2, mycket riktigt ingick
Fick hem den idag, och så vitt jag kan se så fungerar proben i alla fall. Batteriet i huvudet är kass så jag vet inte om elektroniken i huvudet fungerar. Även om den delen skulle vara kass så gör det inte SÅ mycket.
Priset då, jag hittade en katalog på nätet där MIH fanns med:

Jag gissar att det dessutom är utan proben, en TP2 i samma katalog ligger på $3600.... Nytt och garanterat fungerande men i alla fall....
Ett stort tack till X-IL för tipset!

Tog en chansning och den gick hem, så här långt.
För det första tyckte jag att var det oklart hurvida proben verkligen ingick, jag har en TP6 probe sen innan utan "skaft" men den har inget auto-joint fäste så den hade inte passat på det här huvudet i alla fall. Jag mailade men han inte få svar förrän auktionen var över, sen var ju funktionen trots allt okänd och med tanke på vad såna här grejer kostar så kändes det nästan FÖR bra. Det visade sig dock att proben, en TP2, mycket riktigt ingick

Fick hem den idag, och så vitt jag kan se så fungerar proben i alla fall. Batteriet i huvudet är kass så jag vet inte om elektroniken i huvudet fungerar. Även om den delen skulle vara kass så gör det inte SÅ mycket.
Priset då, jag hittade en katalog på nätet där MIH fanns med:

Jag gissar att det dessutom är utan proben, en TP2 i samma katalog ligger på $3600.... Nytt och garanterat fungerande men i alla fall....
Ett stort tack till X-IL för tipset!
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Lyllo där
Kula att den hamnade på 'EF' i varje fall , det var nära att jag hann få in sista budet.

Kula att den hamnade på 'EF' i varje fall , det var nära att jag hann få in sista budet.
H.O>>> Varsågod. Var först sugen på att hålla tyst och buda själv, men jag skulle aldrig få något gjort med den i alla fall. Satan i gatan, över 10k$, då kan det inte vara en dålig affär. Bara av nyfikenhet, hur långt hade du varit beredd att gå?
Hoppas jag kan utnyttja nåt liknande tips nån gång när det kommer nåt godis.
Hoppas jag kan utnyttja nåt liknande tips nån gång när det kommer nåt godis.
Egentligen vet jag inte, det är inget jag aktivt letat efter (förutom "skaft" till min TP6) men jag har svårt att låta bli när tillfällen yppar sig. När det var typ 1 minut kvar tryckte jag in 1100:- som maxbud så mer än det hade jag inte gett - den här gången.