Howdy!
Jag och en polare har funderat ett tag på projektarbete, så vi googlade runt lite och hittade en "Led-snurra". Vi tyckte det verkade skoj, men vi är båda två relativt nya inom området.
Har kollat lite på vad folk använder, och vad man bör ha. Jag har bestämt mig för att grunden ska vara en 120mm pcfläkt iaf. Men vad behövs mer? Vad för komponenter på kretskortet osv.
Skulle uppskatta lite hjälp eller en spark i rätt riktning av er lite mer erfarna lirare.
Tack på förhand.
NiPPEN
LEDsnurra
Re: LEDsnurra
Vad som ska finnas på kretskortet, beror väl mest på eran kunskaps nivå, inom elektronik & programmering.
En LEDsnurra är verkligen inget nybörjar projekt, om man ska göra allt från grunden.
En LEDsnurra är verkligen inget nybörjar projekt, om man ska göra allt från grunden.
Tack netrunner. Jag har dock redan sökt runt lite i detta forumet, men mest hittat lite om varje projekt, och inget projekt är ju likadant verkar det som. Men mini-POV-hatten kan jag ha användning av =)
Och även om det inte är för nybörjade, Fagge, så är ju tanken med projektarbetet att det ska vara lite utmanande. Har ju även lärare man kan fråga om det blir alltför komplicerat.
Och även om det inte är för nybörjade, Fagge, så är ju tanken med projektarbetet att det ska vara lite utmanande. Har ju även lärare man kan fråga om det blir alltför komplicerat.
Du vill blinka... i ett visst mönster... med lysdioder... som sitter på en pinne/snurra...
Det är bara fantasin som sätter gränser för hur du kan lösa det.
Va kreativ.
Gör en plan och en skiss.
Räkna lite.
Så scannar ni in det och skriver ett utförligt inlägg om hur ni vill göra ... så kan ni få mer hjälp.
EDIT: Om inlägget är UTFÖRLIGT och ni även beskriver hur mycket kunskap ni redan har så är det mycket troligare att nu få bra svar än om man bara skriver "det funkar inte, hälp mig" som enda text.
Det är bara fantasin som sätter gränser för hur du kan lösa det.
Va kreativ.
Gör en plan och en skiss.
Räkna lite.
Så scannar ni in det och skriver ett utförligt inlägg om hur ni vill göra ... så kan ni få mer hjälp.
EDIT: Om inlägget är UTFÖRLIGT och ni även beskriver hur mycket kunskap ni redan har så är det mycket troligare att nu få bra svar än om man bara skriver "det funkar inte, hälp mig" som enda text.
Senast uppknuffad av NiPPEN 21 oktober 2009, 10:02:37.