Såhär ser det ut för tillfället (800Hz fyrkantsvåg med en 10µF kondning mot jord):

Jag har "några" frågor som jag behöver bena ut innan jag går vidare:
1. Jag vill ju såklart ha så hög samplingshastighet som möjligt. Då är frågan vad som är högsta möjliga? Går det t.ex använda systemklockutgången på AVR:en som input till ADC:n och sedan bara läsa av tills minnet är fullt? Det skulle väl innebära 10Msps eller kanske 20Msps ifall det finns nåt kommando för att läsa av och hoppa till nästa minnesplats i samma klockcykel. (edit: läste nu att all access mot RAM tar två klockcykler så det kanske blir lite långsammare än så..?)
2. Den analoga biten är jag inte så hemma på heller. Nu är det bara en spänningsdelare för att den ska klara 0..10V input men tanken är ju såklart att den ska klara även negativ spänning. Och problemet då är väl att den ska drivas på batteri... Kanske behöver en inverterande charge pump för att få -5V ur 5V och driva opampar med det?
3. Val av batteri. Jag har fått för mig att linjärreglering skulle vara bäst här eftersom switchad smutsar ner spänningen? Kanske ett vanligt 9V batteri skulle funka?
Ja det är en del att fundera på.. men om ni har nåt tips så skriv gärna!