KEF PSW 3000 subbas. service manual

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
lasse123
Inlägg: 4
Blev medlem: 6 januari 2009, 15:58:59
Ort: Luleå

KEF PSW 3000 subbas. service manual

Inlägg av lasse123 »

Hejsan.

Undrar om det finns ngn service manual till den (KEF PSW 3000) har hittat en service manual till KEF PSW 2000 är dock ett annan signal del samt försttärkar del i den. Felet som är på den nu är att den verkar ha gått in i ett felsäkert läge går bara att slå av och på den med fjärren händer inget annat.
Har sökt som en galning efter en manual men har gett upp nu. Har kontaktat Kef ang detta men dom säger att jag ska vända mig till min ÅF som jag redan gjort två ggr. Ena gången så var det ett konstant brus i den, andra detta felet.. nu har det gått tre år sen dess så ingen garanti kvartår... Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Har pratat med en som är duktig på elektonik och han säger att man bör ha el schemat på den innan man börjar felsöka.

/Lars
DeeJayPA2
Inlägg: 371
Blev medlem: 19 mars 2008, 19:20:25
Ort: Luleå

Re: KEF PSW 3000 subbas. service manual

Inlägg av DeeJayPA2 »

Det verkar ju vara en aktiv subbas. Den ska nog gå att laga utan schema. Troligtvis kortis i slutsteget.
Är det ett "hybrid ic" slutsteg i den? Alltså slutsteget är en stor IC.
lasse123
Inlägg: 4
Blev medlem: 6 januari 2009, 15:58:59
Ort: Luleå

Re: KEF PSW 3000 subbas. service manual

Inlägg av lasse123 »

kan inte riktigt svara på det sitter två stora kondingar sedan fyra stora transistorer mot ett kylelement... det e dock väldigt mycket komponenter på förstärkar delen.

Finns även en nätdel i den ungefär som på en dator... går ut kontakter från den är märkt med +53 v och -53 v samt +12v och -12v vad skall spänningen ligga på i dem när jag har de lösa alltså inte i pluggade i kretskortet på förstärkardelen.

provade dra ut dem och sen plugga i dem, förmodligen var nätdelen inte urladdad för det poffade till lite när jag kopplade tillbaka stiften. pluggade i nätkontakten i väggen då började baslådan fungera i ca 2 min sen "hoppade elementet till" nu är det samma symtom som tidigare.
Skriv svar