Går det att koppla en kapacitiv givare till en större yta på något sätt, exempelvis ett stålnät eller likande?
Använder en del kapacitiva givare på jobbet för att känna av att folk har händer på rätt ställen mm, men dessa är rätt så begränsade då dom håste ha handen inom en yta av ca en femkrona.
Någon som vet om det finns givare som man själv kan koppla in den e yta som ska var känslig på eller om man kan bygga en själv?
koppla en kapacitiv givare till större yta
-
sugarman64
Re: koppla en kapacitiv givare till större yta
Det finns en hel del touch-kretsar på marknaden där man kopplar till egna givare. Atmel har en serie med ganska många varianter. Det heter något med QTxxx. Googla på t.ex QT220. Ska göra några tester på dessa, men har inte kommit igång pga andra projekt med högre prioritet.
Låter intressant, ska kolla på dessa, någon som har andra förslag eller har testat dessa?
-
Mindmapper
Omron har också en gäng. Den ena heter B6TS04LT000.
Elfa har den 73-220-50
Elfa har den 73-220-50
Hmm, som jag ser det så måste jag själv tillverka kortet och fippla för att få till en sån, såna kunskaper har ja tyvärr inte.
Skulle vilja ha en färdig modul där jag kopplar in exempelvis ett stålnät och 24 volt och sen är det klart att köras.
Någon som vet om detta finns eller rent av har lust att bygga såna? självklart betalar vi för dom isf.
Någon som vet om detta finns eller rent av har lust att bygga såna? självklart betalar vi för dom isf.