Tackar vet jag sånna här saker man spelar gitaur med.. snacka om jag vart fustrerad till slut
Här är batteriet, de ser lite uppsvullet?
I alla fall efter jag kopplat ur den så säger ipoden "Wait charging.... ...." och de är väl ett gott täcken?
Efter detta började jag pilla lite på batteriet och då lossnade sladden som satt fast limmad? kan ju ha vart de som var felet från början. eller man ser på de liiila kretskortet vart den har brustit.
För övrigt får jag ut 3,7 V från batteriet så de värkar ju inte helt dött. Kanske den där lilla kretsen på den som spökar?
Såg att de var ett dubbel limmat "plast kretskorts-sladd" så jag lyckades bränna bort limmet med lödpennan på max och löda dit 3 sladdar. Det är här problemet kommer, De är alltså 2 tocka. Varera sida om sladden, och en smal. Vad jag förstår så är den smala till för att kolla laddningen osv?
Sen sitter de ett jätte litet kretskort på batteriet.. Batteriet är inte större en 2 x4 cm kanske.
De som står på batteriet är Li-Ion Polymer 3.7V
Så jag tänke testa med någon annan strömkälla först innan man springer och köper ett batteri som kanske inte ens fungerar. + och minus bör ju vara de "tjocka" ledarna.. men den 3dje?
Hur skulle ni koppla detta, nu sitter de ju sladdar där på så de är ju bara att testa men? Lyckades få dit sladdar på alla 3 iaf.
Första gången jag löder sånna här kablar, och de var lite pilligt. Fast de gick, de trodde jag aldrig.
Alla bilder är hög uplösta bara att klicka på dem.
Väldigt tacksam för alla svar! Riktigt skysst kille som jag försöker laga den åt så ni gör en stor tjänst
Så alla ideer är välkommna.