Jag har försökt nu i ett par.. tre dagar att få några lysdioder att lysa. Har läst igenom flera tutorials, vilket har hjälpt MIG väldigt mycket, men inte PIC'en. Den säger ingenting...
Jag har provat att... ja, hur man nu skriver på PIC språk... "sätta" alla I/O pinnar förutom GP3 till utgångar samt sätta utgångarna "höga" på flera olika vis, efter olika tutorials mm. Men inget händer...
Det går att skicka över koden till PIC'en utan problem, dock beter sig GP0 och GP1 lite underligt. Jag har satt lysdioder på alla utgångar och när jag skickar över koden så blinkar GP0 och GP1 i takt med lysdioden på Wispen.. Ska det göra det? Visserligen är de kopplade till Wispen via PGC och PGD, men det verkar lite underligt...
På hur många sätt kan man skriva samma sak i assembler? Konstig fråga kanske, men har sett många olika exempelkoder och tutorials och det är inte många som skriver lika dant om man säger så...
Med tanke på att jag provat många olika sätt att skriva på och det inte händer någon ting, så känns det nästan som om PIC'en är död på något sätt...
Har testat lite olika som sagt...
movlw b'001000'
tris 05h
movlw b'110111'
movwf 05h
here
goto here
-------------------------
banksel h'00'
movlw b'001000'
movwf h'05'
banksel h'01'
movlw b'110111'
movwf h'85'
here
goto here
-----------------------------
Har testat fler, men kommer inte ihåg riktigt hur jag skrev..
Vad är det som händer / inte händer??