Högnivåingång i slutsteg
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Högnivåingång i slutsteg
Jag har sedan många år tappat bort kabeln man ska plugga in i kontakten för högnivåingången på ett slutsteg, för jag har aldrig behövt använda den kabeln. Men nu behöver jag det.
Det är en kontakt av standardtyp så jag har köpt en på Elfa, men sen är frågan vilka pinnar som är vad... Har mätt upp dem och mellan de två vänstra är det 4kΩ, och mellan de två högra 4kΩ. Ingen kontakt mellan paren. Jag tycker ju då det är rimligt att varje 4kΩ-par är en kanal. Någon som har en annan teori? 
- FormerMazda
Re: Högnivåingång i slutsteg
Nej.
Kan tillägga att jag tror att strömkabeln till en 3,5" floppy brukar passa. Se till att inte ha den kabeln kopplad till nätagg bara..
Kan tillägga att jag tror att strömkabeln till en 3,5" floppy brukar passa. Se till att inte ha den kabeln kopplad till nätagg bara..
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Inte i detta fall. Det är samma typ av kontakt som används till den 20/24-poliga ATX-kontakten. 4-polig för högnivåingången, och 6-polig för matning mm. "AMP VAL-U-LOK"
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:

Det är ett aktivt basrör om någon undrar...
Jag kunde bara inte sitta här och gissa, så jag öppnade skiten och kollade på kretskorten.
Jag gissade rätt...
Uppe till vänster är vänster plus
Uppe till höger är höger plus
Nere till vänster är vänster minus
Nere till höger är höger minus
Nu spelar ju vänster och höger ingen roll då basen spelar mono, men ändå...
Ser ut som standard ATX auxillary kontakt. Borde finnas på ELFA?
Annars får du väl amputera något PC-agg.
Annars får du väl amputera något PC-agg.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Jag skulle skriva att de har på Elfa, men det föll bort på något sätt... Om du surfar in på elfas sida och söker efter "amp val-u-lok" så hittar du nog något ska du se. 
Jag har förresten kopplat in lådan i bilen och det funkar bra. Kan väl ta någon bild imorgon. Det blev faktiskt rätt bra. Hela klumpen fick plats i reservhjulsbaljan under bagagegolvet.
Baljan är ovanligt stor i en 9-3 SC...
Ska tillverka nåt slags öglor så jag kan spänna fast lådan...
Jag har förresten kopplat in lådan i bilen och det funkar bra. Kan väl ta någon bild imorgon. Det blev faktiskt rätt bra. Hela klumpen fick plats i reservhjulsbaljan under bagagegolvet.
Ska tillverka nåt slags öglor så jag kan spänna fast lådan...
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Där under sitter den nu.
Smackade dit en hög bitumenmattor runt baljan och sen lite skumgummi i botten. Vill ju inte att det ska sjunga i plåten.

(ja jag glömde ta av motljusskyddet så det blev en liten skugga av blixten nedtill...)
Smackade dit en hög bitumenmattor runt baljan och sen lite skumgummi i botten. Vill ju inte att det ska sjunga i plåten.

(ja jag glömde ta av motljusskyddet så det blev en liten skugga av blixten nedtill...)