Microkompressor?
Microkompressor?
jag undrar om det finns någon microkompressor som kan användas med hjälp av usb?
Re: Microkompressor?
Jag antar att du har läst på EN 1060-1 och EN 1060-3? Notera att EN 1060-3 i många fall dessutom hänvisar till EN 60601-2-30, som ju i sin tur hänvisar till EN 60601-1.
tänkte använda mig till att göra en blodtrycksmätare till telefonen.
Är du rädd att telefonen har för högt blodtryck?
Är du rädd att telefonen har för högt blodtryck?
alltså , en liten luftkompressor för tryck lagom till blodtryck och som går på 5v max 2A?
kompressor finns ju innom ljud med
serieproduktion eller enstycks?
kanske har en som passar
kompressor finns ju innom ljud med
serieproduktion eller enstycks?
kanske har en som passar
Är det jag som har missat något eller?
USB medger väl bara 500mA efter godkännande från master, annars 100mA. Att en del sedan hoppar "elegant" över detta att förhandla om det får tas 100mA eller500mA är en annan sak men vad jag inte fattar är var de 2A kommer ifrån?
USB medger väl bara 500mA efter godkännande från master, annars 100mA. Att en del sedan hoppar "elegant" över detta att förhandla om det får tas 100mA eller500mA är en annan sak men vad jag inte fattar är var de 2A kommer ifrån?
- electronix
Det borde väl funka att använda en USB-hub med egen matning för att klämma ur lite mer ström, tvivlar dock starkt på att 2A kommer att gå så bra...
Även om det är en HUB så ska den ju följa standarden, d.v.s 100 mA resp 500mA. Så det borde ju inte vara någon skillnad i det avseendet.
Om man däremot har en port med svag matning som inte klarar av t.ex 500mA, så skulle det ju kunna hjälpa.
Om man däremot har en port med svag matning som inte klarar av t.ex 500mA, så skulle det ju kunna hjälpa.