Hej
Mitt första inlägg. Säkert något snurrigt.
Jag kör MC och har som GPS en Garmin Etrex Legend C.
Hittills har jag kört den med extern spänning kopplat till miniUSB-kontakten men den skakar ofta loss / glappar.
Har då en idé om att istället koppla in mig direkt på batteriblecken under batteri-luckan.
Finns det någon typ av batteriatrapp som jag kan ansluta extern spänning till och sedan stoppa i GPS:en istället för riktiga batterier?
Har även klurat lite på att spänna fast usb-kontakten mot GPS:en men inte hittat någon bra lösning.
Jag skulle iofs kunna löda direkt på blecken men jag vill ju även kunna använda GPS:en i skog och mark och då driva den med vanliga batterier.
mvh Thomas
Extern strömförsörjning Garmin Etrex GPS
-
TobbeSthlm
Re: Extern strömförsörjning Garmin Etrex GPS
Har du någon avlastning av kabeln i närheten av USB-kontakten? På GPS-hållaren kanske?
Re: Extern strömförsörjning Garmin Etrex GPS
Hej
Har en Garmin Etrex Vista HCX till cykeln. Nu skakar väl inte cykeln så mycket som din MC men jag har märkt att olika mini USB kontakter sitter olika hårt i GPS.en. Jag valde en med avsikt till min cykelsladd som gick ovanligt trögt. Och har aldrig haft några problem med glapp. Annars skulle man väl kunna bygga 2 R6 batterier av t.ex rundstav och sätta på några kontaktbleck.
Håkan
Har en Garmin Etrex Vista HCX till cykeln. Nu skakar väl inte cykeln så mycket som din MC men jag har märkt att olika mini USB kontakter sitter olika hårt i GPS.en. Jag valde en med avsikt till min cykelsladd som gick ovanligt trögt. Och har aldrig haft några problem med glapp. Annars skulle man väl kunna bygga 2 R6 batterier av t.ex rundstav och sätta på några kontaktbleck.
Håkan