Bluetooth i BMW med telefon

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
martinmp777

Bluetooth i BMW med telefon

Inlägg av martinmp777 »

Hej jag har en idé men kan inte själv göra den då jag inte har kunskapen så jag tänkte att jag skriver om den här så kanske någon vill hjälpa mig att göra det

Det jag funderat över är att på något vis byta ut telefonluren i min bil till ett bluetoothenhet så man kan använda bilens högtalare och mic för att prata i telefonen

Bilen jag har är en BMW e46 -01:a den har en trådlös lur och man måste ha ett mobiltelekort i bilen för att kunna använda den

det går 11 kablar från där man sätter fast luren till bilen

Går det att göra?
någon med BMW som är duktig kunnig innom ämnet kanske kan göra ett försök tror alla BMW är utrustad med kablar och dylikt för handsfree

Tack på förhand
/Martin
Nerre

Re: Bluetooth i BMW med telefon

Inlägg av Nerre »

Farsans Subaru Outback har inbyggd blåtand märkte jag sist jag åkte med honom (noterade att hans mobil poppade upp en text om upptäckt blåtandenhet). Trodde inte ens hans mobil hade blåtand (han brukar inte vara direkt först med såna grejer:-).

Fast det har ju inte du nån glädje av, bara spontant reflektion.
martinmp777

Inlägg av martinmp777 »

ok, min far har också så i sin lexus och det är ganska bekvämt att slippa ta upp telefonen när man ska ringa eller det ringer det är därför jag skulle vela montera det i min bil
Användarvisningsbild
speakman

Inlägg av speakman »

Installera en Dension Gateway 500 tillsammans med en BTA 1550 bluetooth integration kit så verkar du få önskad funktion.

Jag har själv en Gateway 300 i min E39 -00, dock utan blåtand. Den integrerar alldeles lysande med USB-minne et al.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Jag har en Nokia CK-1W i bilen. Betalade 50 euro för den några år sen.
Den integreras ju inte riktigt direkt med resten av bilen, men det är ganska lätt ändå.
Den kommer med egen mikrofon och högtalare, som du kan gömma i bilen. Jag la högtalaren ovanför passagerarens fötter, den är helt osynlig och man hör mycket bra ljudet. Serien har även en kabel som kan tysta ner bilstereon, ifall stereon stöder detta. Om du mäter upp din kontakt och bygger en dämpsats mellan högtalarutgången och ingång till bilens högtalare i kontakten kan du integrera det fullständigt.
Användarvisningsbild
Stolleman
EF Sponsor

Inlägg av Stolleman »

Brorsan kör med en stereo i bilen som stödjer blåtand :)
Skriv svar