Denna har ett enkelt seriellt gränssnitt mot styrsystemet där man kan ändra allt som har med motorstyrningen att göra, samt hämta runtimedata. Förutom att tillverka det obligatoriska PC-kablaget och köra ECMSpy så tänkte jag att jag skulle tillverka en liten snygg statuspanel där vissa data kan visas, ex. temperaturer, varvtal mm.
Bygger det hela runt en PIC16F886 (blir en ytmonterad senare när jag ska bygga kretskort), som jag klockar i 20MHz för att snabba upp alla beräkningar. På ECMSpy
För att underlätta programmerandet lite så tog jag och loggade lite trafik mellan Buellen och ECMSpy, och gjorde sedan ett enkelt program som simulerar Buellen.
Lawicel har en finfin kompakt display men den har bara 2*8 tecken. Jag hade tänkt mig 2x16. Någon som har tips på var det finns såna? Har hittat på ett ställe iaf: http://www.mms-e.com, men de vill ha £16 för frakten, vilket är mer än vad displayen kostar.
Jag behöver även en liten robust, vattentät och prisvärd tryckknapp (NO) att montera på styret för att växla sida på displayen. Några tips?
En bild på prototypen (nedre labbplattan):

Och en liten video