Önskar synpunkter/råd på design av CNC

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
frallzor

Re: Önskar synpunkter/råd på design av CNC

Inlägg av frallzor »

Var köpte du profilerna? :)

Blev väldigt sugen på att bygga en egen portalfräs jag med.
sneaky

Inlägg av sneaky »

Profilerna kommer från AluCon. Jag bad dem även att kapa samt borra hål för fästoken. Kapningen ingår i priset, borrningen får man betala en liten slant extra för (100-150kr eller nåt sånt tror jag det kostade i mitt fall). Eftersom det var min första beställning så fick jag frakten gratis vilket var en skaplig morot för att handla där med tanke på vikten.
Användarvisningsbild
frallzor

Inlägg av frallzor »

Var köpte du de trevliga glidskenorna då samt sakerna bordet ska monteras på som ska glida :)
Kammlake

Inlägg av Kammlake »

Hej Sneaky!
Kul att se den här tråden! Din fräs har absolut vissa likheter med den jag har på gång (http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=35481) . Skall bli intressant att följa. Själv har jag vridigt och vänt i cad-programmet några dagar nu men skall börja tillverka i morgon är det tänkt.

Lycka till med bygget!

/Kammlake
sneaky

Inlägg av sneaky »

frallzor: http://elektronikforumet.com/forum/view ... 32#p469132 ;)

Kammlake: Japp, såg din tråd för någon vecka sedan. Något säger mig att ditt bygge kommer bli en aaaning mer stabilt hehe. Men men, jag gör det mest för skojs skull, har egentligen inga som helst planer att använda den i slutändan :D
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Hur har det det gått med detta bygget?
sneaky

Inlägg av sneaky »

Fint väder vi har :vissla: Med andra ord, har inte hänt mycket här inte. Största anledningen är att jag bor i lägenhet och här kan man ju inte göra ett smack. Min far har en liten verkstad men det är bökigt att sitta och åka några mil fram och tillbaka när man bara vill pula i en timme. Så, för tillfället ligger bitarna och samlar damm i vardagsrummet. Motorerna har stått i ett hörn, test-ihopkopplade i över ett år. Tragiskt :(

Tack för intresset dock, trodde ingen lade märke till mitt amatörprojekt hehe.
Skriv svar