Det ska bli en USB-DAC med hörlursförstärkare. Hörlursförstärkaren är en ganska enkelt variant med OPA2134, inspirerad av (läs stulen) Apheareds design (Apheared 47, variant av Cmoy). Jag har funderat på många olika designer av hörlursförstärkare, eftersom jag inte tycker att jag har tillräckligt med kunskap för att få ihop en egen hörlursförstärkardesign har det i huvudsak handlat om de populära DIY-alternativen på HeadWize.
DAC-chippet är ett PCM2702 (som nu inte längre rekommenderas till nya designer) och där har jag inspirerats av Alien DAC.
Signalen ska sedan vidare in i en PGA2311 som är en digitalt kontrollerbar volymkontroll, vad jag förstått så ska den vara ganska vettig och det finns några andra DIY-projekt på nätet med just de kretsarna. Denna ska styras av en ATMega644 som förmodligen är väldigt mycket mer än vad som behövs i denna konstruktionen men den har ganska generöst med I/O.
Förutom detta så ska det även finnas en display på 16x2- eller 20x2-tecken, har några olika hemma. Det hela ska styras med en rotationsenkoder som jag har, eventuellt med någon/några extra knappar.
Det finns en OPA2134 som buffer mellan PCM2702 och PGA2311, det finns dessutom en OPA2134 för en buffer ut mot två RCA-kontakter så att man kan koppla på en vanlig förstärkare eller skicka in signalen i en dator eller så.
Jag har också slängt in en MAX202 för att få RS232 om jag känner för det.
Det hela är väl egentligen bara till för att jag tycker det är så himla skoj att cadda mönsterkort.

Schema och Layout i en enda PDF
Layout:
Ovansida
Undersida
Schema:
Delen med PSU
Digitala delen
USB-delen
Den analoga delen