Snabbt CNC fräs jobb

Användarvisningsbild
Sherlia

Snabbt CNC fräs jobb

Inlägg av Sherlia »

Jag har 3 plexiglasbitar som är 8mm tjock och ungeför 80*320 i bredd och längd.

På dessa 2 bitar skulle jag vilja ha en text på japanska infräset med ungefär 4-6 mm djup. Det är 3 tecken på varje bit.
På sista biten kommer det vara en enkel tribal liknande grej.

Jag har mönstret i CDR (coreldraw) format samt pdf format och kan säkert göras om till ditt önskade format på väldigt kort tid.

Någon som har lust att hjälpa mig med denna uppgift?

Plexiglas bitarna ska sedan belysas med dioder från sidorna så texten/tribalen kommer lysa upp, kommer bli skitfint ^_^. Dessa 3 bitar ska sedan monteras på 3 olika slutsteg och sen monteras in i ett bagageutrymme som är totalt ombyggt. Om någon vill se hur det ser ut så skicka ett pm så ger jag dig en länk till min projekttråd på garaget.org.

Hör av dig på junior_kl@home.se om du är sugen på att hjälpa mig med uppgiften, du kan få nån krona för hjälpen ;)
Användarvisningsbild
Chrillz
Kontakt:

Re: Snabbt CNC fräs jobb

Inlägg av Chrillz »

Jag kan hjälpa dig om du bor i eller nära stockholm och har möjlighet att skicka DXF eller TCW filer på det som ska fräsas. Sen så vore det helt klart bra om jag kan få materialet eller en hänvisning till någon butik som levererar plexi i dom dimensionerna.
Användarvisningsbild
Sherlia

Inlägg av Sherlia »

Tack så mycket för erbjudandet men jag har redan fått hjälp ev en mod laser fräs, dock så har mitt glasmästeri semester så jag har inte kunnat skicka ner plexibitar till han ännu :(
Användarvisningsbild
jojje
Gått bort
Kontakt:

Inlägg av jojje »

Då ändrar man väl i rubriken, eller hur?

Beror väl lite på om du vill ha hjälp senare förståss, hmm... Annars är det ju bara att skita i det. :lol:
Användarvisningsbild
Sherlia

Inlägg av Sherlia »

Mjoo, kanske men jag gör inget fören jobbet är gjort, är så van att det alltid går åt hellvette på nått sätt så jag får alltid söka om :D Men tack så mycket för att ni visar intresse!
Skriv svar