Jag har aldrig använt exakt den här modellen, men samma typ av transreflektiva fast 1x8-tecken alfanumeriska använder jag som tankmätare till rallybilen. Hoppas att du lägger upp en projekttråd på detta. Lycka till!
Jo det är den jag har hittat hittestils. De ser riktigt trevliga ut! Men vilken variant tror ni blir bäst? pos/neg, färger. Vit bakgrundsfärg ger starkast sken, misstänker den blir bäst då
Hur skiljer sig programmeringen av en grafiskt relativt en text display?
När jag tittar i tabellen längst upp på sida 3 i produktbladet kan jag bara komma till slutsatsen att DOGM128W-6 (POS. transreflective) är den enda som stämmer in på dina önskemål. Det är slltså den som jag klippt in bild på. Är det så att du ska köra i mörker bör du ju tänka på att inte i onödan störa mörkerseendet, och då välja någon färg i utkanten av ögats spektrum (röd eller blå).
Att få en uC att skriva ut text på en grafisk display kan vara jobbigt, leta upp någon font du gillar med rätt teckenhöjd. Finns en del liggandes på nätet. Sedan är det 'bara' att skriva rutiner för utskriften. Är det bara text du ska visa, eller tänker du även plotta annat?
Tackar för hjälpen!
Jag hade letat efter stöd att displayerna var transreflective men jag hade missat att det stod i tabellen.
Jag hade bara tänkt skriva ut text, men jag vill kunna skriva ut texten med olika storlekar, som du har gjort. Så man skriver ut det som är viktigt med stora siffror.