någon som har tips på Pure Sinus DC/AC 230 converter ??
någon som har tips på Pure Sinus DC/AC 230 converter ??
Tjena
Söker efter en converter för 12v till 230v som ger ren sinus våg och ligger på min men hälst över 300W.
Någon som har något tips ??
Mvh // Micke
Söker efter en converter för 12v till 230v som ger ren sinus våg och ligger på min men hälst över 300W.
Någon som har något tips ??
Mvh // Micke
Re: någon som har tips på Pure Sinus DC/AC 230 converter ??
www.kjell.com har 300W och 600W ren sinus (12V->230V) omvandlare.
69-715-43
Inte direkt billigt men ändå.
Inte direkt billigt men ändå.
Någon som kollat med oscilloskop hur "ren" sinus det är egentligen?, misstänker att man kan se en hel rippel i kHz området 
Vad skall du använda den till?
Jag skulle ha en till en bärbar och köpte först en 12>Laptop ca 16v adapter på jula för en slant men denna funkade inte, datorn laddades inte.
Sen köpte jag en ren 12->230v 300w på Clas i sjön men den funkade heller inte tillfredsställande, kunde bara ladda när datorn var avstängd.
Dator drar ca 150w när den är igång och laddar har jag för mig.
Men sen gick man till trogna Kjell och kompany och de hade en fungerande lösning på mitt problem: Funkar kanon fortfarande.
Jag skulle ha en till en bärbar och köpte först en 12>Laptop ca 16v adapter på jula för en slant men denna funkade inte, datorn laddades inte.
Sen köpte jag en ren 12->230v 300w på Clas i sjön men den funkade heller inte tillfredsställande, kunde bara ladda när datorn var avstängd.
Dator drar ca 150w när den är igång och laddar har jag för mig.
Men sen gick man till trogna Kjell och kompany och de hade en fungerande lösning på mitt problem: Funkar kanon fortfarande.
det är förvånandsvärt bra sinus ut från dom jag provat
Har par studio blixtar på 150Wst som de e tänkt att invertern ska driva,
helst skulle jag vilja kunna lasta 2 blixtar, men de funkar med bara en,
har sökt väldigt mycket på ämnet, och de måste vara ren sinus, annars är de stor risk att paja något tydligen.
600w variantem är intressant.
helst skulle jag vilja kunna lasta 2 blixtar, men de funkar med bara en,
har sökt väldigt mycket på ämnet, och de måste vara ren sinus, annars är de stor risk att paja något tydligen.
600w variantem är intressant.
thanksAndax skrev:http://www.kjell.com har 300W och 600W ren sinus (12V->230V) omvandlare.
OBS. Du tänker väl på att det är 150ws blixtarna är på och inte 150w?
Dom enklare blixtarna kan dra rätt kaxiga stöt-strömmar, dyrare digitala aggregat är bättre på att belasta jämnare.
Dom enklare blixtarna kan dra rätt kaxiga stöt-strömmar, dyrare digitala aggregat är bättre på att belasta jämnare.
Meduza: Absolut vet jag om hur blixtarna är upbyggda och funkar då vid uppladdnings tillfället.
men en inverter på 300W ska funka med 1 blixt "typ samma model av blixt som jag har"
så 600W så finns de chans att driva två
men en inverter på 300W ska funka med 1 blixt "typ samma model av blixt som jag har"
så 600W så finns de chans att driva två
-
danielr112
Finns många bra UPSer som skulle kunna funka också. Finns knapt någon som ger 100% sinuskurva. Men nästintil
Jag har själv aldrig haft problem emd känslig utrustnin. Just nu har jag en 1500va UPS från compaq som funkar till det mesta. Har inte kollat med Osciloskop på utsignalen dock.
Och en sådan lär du kunna ta ganska många kort med då de inte drar 150watt kontinueligt.
Blocket finns det ofta många sådanna på.
Jag har själv aldrig haft problem emd känslig utrustnin. Just nu har jag en 1500va UPS från compaq som funkar till det mesta. Har inte kollat med Osciloskop på utsignalen dock.
Och en sådan lär du kunna ta ganska många kort med då de inte drar 150watt kontinueligt.
Blocket finns det ofta många sådanna på.