Tänkte köpa tre stegmotorer (kanske ett par små för "hobbyändamål") från MrMister när han kommer i sommar, men jag funderar på vilka, samt om jag ska ha drivsteg till eller ska vänta på Jojjes som han har lovat i höst.
Vad jag ska ha dessa till är nog troligtvis en fräs i framtiden, typ lillasyster storlek. (ska ju ha något att göra i vinter

Modellen jag funderar på är 54-09 (57-serie), verkar ligga bra i pris.
Men vad är skilnaden mellan den och 54-06 (dvs vad är det för praktisk skillnad? Priset är samma men olika kraft, och resistans).
Eller rekommanderas något helt annat eller inte alls.
Försökte även kolla lite på de där drivarna, men det var rena rama grekiskan att förstå (inte bara för kinesiskan). Men vilken skulle rekommenderas av er lite mer erfarna på denna punkt.
Sen om man ska koppla det hela till Ex. Mach3 för styrning, behöv det ett kntrollerkort som styr drivarna då? Finns det med i MrMisters pdf? Vad hete den isf? Eller rekommenderas något annat?
Vad jag försöker säga ovan är: Är de stegmotorerna 54-09 + drivare något att ha överhuvudtaget till en lite mindre fräs? Utan att gå in för djupt på detaljer. Just nu känner jag inte för att gräva ner i alla trådar om stegmotorer/fräsar/drivsteg då jag ändå har glömt bort allt sådan i vinter när jag ev. kommer börja bygga. Jag vill mest ha en rekommandation. Eller om rent av de i 42-serien duger, eller att man måste ha 86-serie annars blir det inte bra.
Mvh