Hej Alla
Jag söker leverantör av mindre LED-strålkastare att sätta på en maskin. De jag har hittat på marknaden för arbetsbelysning/strålkastar de har varit avsedda för skogsmaskiner traktorer o dyligt. Ofta är de utrustade med 6-12 st LED-lampor. Minsta storleken var 110x100mm. Då jag inte har krav på lika stark belysning skulle det säkert funka med 4st LED.
80x80 eller mindre hade varit perfekt. Kan även tänka mig extern strömförsörjning. Kraven på stöt och vibrationstålighet är hög. Tillgäglig spänning 24 volt. Volym tja, 50st/år
Söker leverantör av mindre LED-strålkastare
- Göran Nilsson
Re: Söker leverantör av mindre LED-strålkastare
Låter som en kraftigare LED-ficklampa skulle funka. DX har massor av olika modeller.
- Göran Nilsson
Rindab kan va en öppning för att lösa mitt problem
- Electricguy
Nu måste jag nog revoltera lite... led lenser är i mitt tycke helt ok grejor men överprissatta och överskattade... finns mycket bättre "kräm för pengarna" om det skulle vara ficklampor man letar efter!
- Göran Nilsson
Nä, nu var det inte en ficklampa jag sökte. En sådan var jag isf tvungen att slakta och det blir nog ingen bra ekonomi i det om man behöver 50st. Som sagt så ska den sitta på en maskin som har 24volt