Senaste kretskortet

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Senaste kretskortet

Inlägg av squiz3r »

ElectricMan: Jepp, om man har en stor svart yta (tex ett jordplan) så lägger skrivaren inte lika mycket färg där (för att spara på färgen) som på andra ställen. Vissa skrivare har inställningar för det, andra inte.
Men det ser ju riktigt bra ut! Detta va ditt första försök va? Och de är ju lika fina som dem jag gör! (Dock har jag faktiskt bara gjort några gånger, det var riktigt längesedan jag gjorde det sist! Måste testa igen....)
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Re: Senaste kretskortet

Inlägg av ElectricMan »

Japp första gången jag gör kretskort. Dock knappast sista med tanke på hur enkelt det är :D
Måste kanske kolla upp om jag har en sån där inställning till skrivaren, skulle ju göra mycket skillnad skulle jag tro.

Edit: Min skrivare (hp laserjet 1000) verkar inte ha den inställningen, dock kan jag ändra papperskvalitet, Jag kan välja mellan:

Etikett
Finpapper
Grovt papper
Kort
Kuvert
Normalt papper
OH film
Tjockt papper
Tunnt papper

Borde inte tunnt papper eller OH film vara bäst? Då skriver den väl långsammast?
watti

Inlägg av watti »

ElectricMan, Vad händer om du skriver ut 2 gånger på samma papper då?

//Simon
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

watti: Jag har testat det, det fungerade inte alls bra, pappret kom aldrig på exakt samma ställe som sist, brukade skilja mellan 0,5 - 1mm ungefär.
Skriv svar