Fräsning av vred

Användarvisningsbild
klasg

Fräsning av vred

Inlägg av klasg »

Hej.
Jag undrar om någon här har lust och möjlighet att fräsa till ett vred i stål eller aluminium för en bra peng?

Bild
Bild

Bilderna visar hur det lilla plastvredet ser ut idag. För den som kan åta sig att fräsa till biten tänkte jag att jag skickar iväg de bitarna jag har, så kan du se hur vredet ser ut i verkligheten samt fästa den gängade biten på något bra sätt, svetsa, skruva eller plugga, jag vet inte.

Vet inte hur lång tid eller hur svårt det är, men ge mig ett bud så ska jag se om jag har råd.
Tack på förhand.
Användarvisningsbild
ylle

Re: Fräsning av vred

Inlägg av ylle »

Vad är det för gänga?

Enklast skulle vara att svarva en ny i ett stycke och göra en lättrad greppyta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4ttring
Användarvisningsbild
klasg

Inlägg av klasg »

Staven är 6mm i diameter, heter det M6 då kanske? Det syns inte så bra på bilderna men staven är inte gängad hela vägen ut utan har ett spår strax innan slutet och i början. Ja det kanske kan fungera. Kan du sånt?
Användarvisningsbild
ylle

Inlägg av ylle »

Inte på några veckor, har alldeles för mycket just nu.
Hittar du ingen här på forumet som har tid så kan du kolla med nån verkstadsutbildning i närheten, dom brukar kunna går att muta med fikabröd.
Användarvisningsbild
klasg

Inlägg av klasg »

Antar att många verkstadsutbildningar har sommarlov nu, men det är en bra idé iaf. Ingen annan som har möjlighet?
Viper

Inlägg av Viper »

Tja,

Jag kan nog ta mig tid att göra det antar jag, du kan ju slänga över ett pm med vad du tänkt dig för pengar och annat så återkommer jag.

Mvh,
Viper
Skriv svar