2x100W förstärkare
2x100W förstärkare
Tänkte köpa en sån här förstärkare http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=918.
Jag ska nog ha den i en väskstereo vad rekommenderar ni för högtalare då.
Visst ska det gå att köra den på bilbatteri? Kan det bli tull och sånt från sidan,vad kostar frakt?
Jag ska nog ha den i en väskstereo vad rekommenderar ni för högtalare då.
Visst ska det gå att köra den på bilbatteri? Kan det bli tull och sånt från sidan,vad kostar frakt?
- Illuwatar
- Kontakt:
Re: 2x100W förstärkare
Den skall fungera från 10 VDC och uppåt, så bilbatteri borde fungera. Tänk dock på att dessa 100W är vid 30 V och med 4 ohms last.
Okej men tjänar jag på att köpa en AMP6 Basic från www.41hz.com då eller för jag håller mig till 12 volt. Vad för högtalare skulle du välja?
När jag köppte från Sureelectronics så blev där tull och hela packet på det, men då kostade sakerna närmare 10kkr.. Frakten kostar mycket, har för mig minimum kostnaden ligger på ~800-900kr.. MEN Sureelectronics finns även på EBay, då är frakten BETYDLIGT billigare, men jag vet inte om du åker på tulll då också..
Vad ska jag välja AMP6 Basic eller den från Sure Electronics? Jag kör nog 12Volt 4,5A batteri, har två så jag kan ta 24v om det blir den från Sure E... Men vad för högtalare skulle ni ta? Den ska användas som väskstereo.
- mr.olle.norell
Är inte det här en förstärkare byggd kring Tripath 2050?
Det är väl en 2*50W förstärkare?
Det är väl en 2*50W förstärkare?
- mr.olle.norell
Det ser ut att bero på matningsspänning och högtalarens resistans, databladet anger 115W vid 4 ohm och 30V matning, visserligen då med 10%THD
.
Använd 2st 12v-batterier i serie så kommer du på rekommenderad spänning för förstärkaren från sureelectronics. Högre spänning än 24V ger inte högre effekt.
Vad vill du uppnå? Hög känslighet och låg impedans om du vill spela högt.LABBOT skrev:Men vad för högtalare skulle ni ta? Den ska användas som väskstereo.
Köper några billiga högtalare nu och förstärkaren från Sure Electronics sen byter jag högtalare när jag får pengar till detpsynoise skrev:Vad vill du uppnå? Hög känslighet och låg impedans om du vill spela högt.LABBOT skrev:Men vad för högtalare skulle ni ta? Den ska användas som väskstereo.
EDIT: Sitter ni och ljuger nu också
Hur mycket kostar tullen om man åker på sån skit???
LABBOT:
Köpte inte han från SureElectronics på EBAY? Där brukar det nog vara priser inkl. frakt om jag minns rätt. Tull och sånt skit kan du räkna ungefär + 30% extra OM du åker på det. Billigare paket klarar sig ofta (om de åker med posten, budfirmor är mycket värre).
Köp bara inte bilhögtalare eller liknande, dessa är gjorda för att ha dålig känslighet (om jag fattat det rätt) för att slippa störningar i sådan fientlig miljö som en bil. Detta kommer då göra att din stereo drar mycket mera ström och inte går att spela alls lika högt... PA högtalare är kanske lite dyrare (?) men dem har nog mycket bättre känslighet!
Köpte inte han från SureElectronics på EBAY? Där brukar det nog vara priser inkl. frakt om jag minns rätt. Tull och sånt skit kan du räkna ungefär + 30% extra OM du åker på det. Billigare paket klarar sig ofta (om de åker med posten, budfirmor är mycket värre).
Köp bara inte bilhögtalare eller liknande, dessa är gjorda för att ha dålig känslighet (om jag fattat det rätt) för att slippa störningar i sådan fientlig miljö som en bil. Detta kommer då göra att din stereo drar mycket mera ström och inte går att spela alls lika högt... PA högtalare är kanske lite dyrare (?) men dem har nog mycket bättre känslighet!
Nu har jag budat på en på Ebay och vann så nu är det bara att vänta
26$ för förstärkaren och 15$ i frakt
EDIT: Blir det stor skillnad mellan PA och bil högtalare? Snälla hjälp mig välja ett par!
Det ska vara högtalar element och jag hittar inga i bra pris
26$ för förstärkaren och 15$ i frakt
EDIT: Blir det stor skillnad mellan PA och bil högtalare? Snälla hjälp mig välja ett par!
Det ska vara högtalar element och jag hittar inga i bra pris