Jag såg frågor om ett TV märke som heter Kendo och tänkte att jag kanske kan få hjälp här. Jag har en Kendo 32" TV som har ett antal år på nacken Nr CTW - 5224 - 03. Hux flux har den låst sig och måste öppnas med en fyrsiffrig kod. Är det någon som kan hjälpa mig med denna kod ?
Edit: Rubrik / blueint
Kendo TV låst, behöver kod.
Re: Kendo TV
Har du testat fyra nollor? annars tror jag att det kan vara kört 
Edit: Ändrade fura till fyra..
Edit: Ändrade fura till fyra..
Standardkod Comhems manual: 1064
Kendo
0610 0037 0556 0163
0512 0370 0377 0363
0411 0102 0247
Klipt från http://www.oneforall.fi/ohjeet/URC7210_ ... tv_swe.pdf att ställa in en multifjärr, kanske någon av dom koderna fungerar?
Kendo
0610 0037 0556 0163
0512 0370 0377 0363
0411 0102 0247
Klipt från http://www.oneforall.fi/ohjeet/URC7210_ ... tv_swe.pdf att ställa in en multifjärr, kanske någon av dom koderna fungerar?
Jag hade en gammal Grundig som gick att låsa med kod, men det fanns en "huvudnyckel" i manualen som alltid fungerade. Nu tror jag väl att chansen är liten att det hjälper dig, men jag har för mig att den koden var: V-, V+, P+, P-. Eller någon annan kombination av volym och programknapparna upp och ner i liknande mönster.
Högst osannolikt att det skulle vara samma.
Hitta en servicemanual eller ta med den till säljarens serviceställe så låser de upp den till en mindre kostnad. Det finns i princip alltid ett sätt att ta bort en sådan spärrkod.
Hitta en servicemanual eller ta med den till säljarens serviceställe så låser de upp den till en mindre kostnad. Det finns i princip alltid ett sätt att ta bort en sådan spärrkod.
Låter mer som ett sätt att komma in i sevicemenyn i Tv,n.EBD skrev:Jag hade en gammal Grundig som gick att låsa med kod, men det fanns en "huvudnyckel" i manualen som alltid fungerade. Nu tror jag väl att chansen är liten att det hjälper dig, men jag har för mig att den koden var: V-, V+, P+, P-. Eller någon annan kombination av volym och programknapparna upp och ner i liknande mönster.
Re: Kendo TV låst, behöver kod.
Kan vara ett Vestel chassi i den, prova med 4 7 2 5 eller 1 6 7 5 i snabb följd så skall
du komma in i servicemenyn, kanske du kan avaktivera Child Lock om det är det låset som gått in.
Kjelle
du komma in i servicemenyn, kanske du kan avaktivera Child Lock om det är det låset som gått in.
Kjelle