Krets för att vända bilden upp och ned på en LCD
Krets för att vända bilden upp och ned på en LCD
Någon som vet om det finns -och i så fall vart- en krets som man kan koppla mellan tex en DVD och LCD-tv för att vända bilden upp och ner.
Tyvärr har inte vare sig TV:n eller källan den funktionen..
Tyvärr har inte vare sig TV:n eller källan den funktionen..
Re: Krets för att vända bilden upp och ned på en LCD
0) Vänd monitorn.
1) PC med två videokort.
2) ADC-FPGA-DRAM-DAC (komplicerat)
3) Färdig videomixer (dyrt)
Problemet är att du måste ta in bilden omforma och sedan skicka iväg den igen = minne behövs.
1) PC med två videokort.
2) ADC-FPGA-DRAM-DAC (komplicerat)
3) Färdig videomixer (dyrt)
Problemet är att du måste ta in bilden omforma och sedan skicka iväg den igen = minne behövs.
Pc med två videokort ligger nog närmst till hands då skärmen skall matas från en PC.
Dum fråga, men kan man köra bilden rättvänd på ena utgången då, och upp och ner på den andra?
Dum fråga, men kan man köra bilden rättvänd på ena utgången då, och upp och ner på den andra?
Du bör kunna göra det med med ett videokort med 2 säranslutnngar.
Det händer emellanåt att jag vrider min ena skärm grader, dvs ståedne forma, och den andra i liggande format.
Det händer emellanåt att jag vrider min ena skärm grader, dvs ståedne forma, och den andra i liggande format.
Ska skärmen vara kopplad till en PC är det väl bara att hitta ett grafikkort som har stöd för att invertera bilden?
Jag är inte ens säker på att det behövs, men det beror ju lite på vad du kör för operativ.
Jag är inte ens säker på att det behövs, men det beror ju lite på vad du kör för operativ.
Glömde skriva i mitt första inlägg att fler skärmar ska vara kopplade till samma PC, men att det bara är en av dessa som av vissa skäl måste sitta upp och ned..
Vilket OS som kommer att köras är inte helt klart ännu, men det blir troligtvis XP.
Vilket OS som kommer att köras är inte helt klart ännu, men det blir troligtvis XP.
I XP kan man prova Ctrl-Alt-nedåtpil om grafikkortet stödjer roterad bild.
http://www.dustin.se/pd_5010166111.aspx
Dom där kan rotera bilden... Det är inte exakt den modellen jag har men den ser lika ut...
Jag kör 5 maskiner med totalt 15 roterade och 5 vanliga skärmar med dessa och det fungerar kanon!
//B1N4RY
Dom där kan rotera bilden... Det är inte exakt den modellen jag har men den ser lika ut...
Jag kör 5 maskiner med totalt 15 roterade och 5 vanliga skärmar med dessa och det fungerar kanon!
//B1N4RY
-
Binary: Nu blev man juh sjukt nyfiken på hur du använder dessa 20 skärmar. Du vill inte dela med dig av en bild eller så? Bara ren och skär nyfikenhet från min sida. 
MVH Peter F

MVH Peter F