Köpa "Hamlin"-produkter som privatperson i sverige?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
KTM 400

Köpa "Hamlin"-produkter som privatperson i sverige?

Inlägg av KTM 400 »

Hej. Är det någon som vet var man som privatperson kan köpa/beställa produkter från Hamlin (http://www.hamlin.com) i sverige?
Jag har sett att man kan beställa från digikey.com, men letar efter ett svenskt alternativ eftersom dom tar 18 euro i frakt och det vore ju trevligt om jag kom undan den avgiften :)

Det jag är ute efter är en sensor, eller snarare kanske 10st (59070-1-T-02-F http://www.hamlin.com/specsheets/59065_59070.pdf). Den används som hastighetsmätarsensor på min endurohoj, och sitter i bromsoket och läser av en magnet i brosskivan. Eftersom sensorn är 38mm lång sticker den ut en del och bryts lätt av. Nu har jag tröttnat på att köpa en ny orginal kabel för 450kr pga att en sensor för ca: 30kr går av. Så upplysningar om var jag kan få tag på dom skulle vara jätte bra.

En fråga till, vad betyder "Pull In At Range" som det står i databladet?
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Re: Köpa "Hamlin"-produkter som privatperson i sverige?

Inlägg av Stinrew »

Bygg en egen lösning, det du letar efter heter "halleffektswitch"
KTM 400

Inlägg av KTM 400 »

Tack för svaret. Jag kan för lite för att hitta någon annan som passar och sensorn jag länkade till sitter där som orginal så den är ju lätt att byta ut. Det enda som jag skulle vilja ändra på är att hitta en som är lite kortare så risken att bryta av den minskar.
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Jag beställer lite nu och då från DigiKey...

Hur bråttom är det?

Priset blir DigiKey + 10% (+ moms och frakt i Sverige då).
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Eller så passar man på när man kör en Digikey-order och tar med allt det andra som man saknat - kommer man över €65 slipper man fraktavgiften...
KTM 400

Inlägg av KTM 400 »

Jag beställde ett 10-pack från digikey så nu ska jag väl ha så jag karar mig ett tag :)

Måste bara säga att det gick väldigt fort för dom att skicka grejerna. 5 timmar efter beställningen var det på väg med UPS, imponerande!
Skriv svar