MrMister‘s Sverigesemester v2.0 Kom och Köp, prima lemonad!
Re: MrMister‘s Sverigesemester v2.0 förslag? PDF i första posten
Navmotorerna verkar intressanta men vad är det för hjul som är tänkt till dessa?
Är det ett ekrat cykeldäck eller ett mopeddäck?
försökte följa länken på bilden men min kinesiska är lite rostig och googles översättning klarar inte bilder =(
Edit: Är det borstlösa eller borstade?
Är det ett ekrat cykeldäck eller ett mopeddäck?
försökte följa länken på bilden men min kinesiska är lite rostig och googles översättning klarar inte bilder =(
Edit: Är det borstlösa eller borstade?
Elcykel-Kit ' et kostade 340:- nu 1200;- ... va hände ? alla i kina börja cyckla elle va
...

Jag är mycket intresserad av cykel- kit och batteri+laddare.
Jag funderar lite kring den batteribox som ingår i cykelkitet, passar den för något av de batterierna som finns i listan?
Jag funderar lite kring den batteribox som ingår i cykelkitet, passar den för något av de batterierna som finns i listan?
Är lite intresserad av skjutpottar om mrmister har tid till ytterliggare ett önskemål
Mer info om IP-kameran? Nån site med demo eller liknande?
Sen saknar jag ju fräsar, ballnose och vanliga....
Sen saknar jag ju fräsar, ballnose och vanliga....

- rectumfrier
Jäklar vilka smaskiga förstärkarlådor det har tillkommit nu!
Inklusive snygga tillbehör 

Marta, kan tipsa dig om att det finns "scrollsaw" kontursåg på Bauhaus för 599:-
Herkules är märket, funkar finfint, skaffade en för ca 1månad sedan. Dessutom var det 5års garanti på den!
Frässtål är ju såklart jag också intresserad av. Kan lätt bli en dyr tråd detta!!
Undrar lite över stegmotorerna, är ju 8trådar på de som är lite större, hur funkar det för oss som har Jojjes kontrollerkort?
Datablad på touch panelerna, hur interfacar man dem mot en PC tex?
/DeVille
Herkules är märket, funkar finfint, skaffade en för ca 1månad sedan. Dessutom var det 5års garanti på den!
Frässtål är ju såklart jag också intresserad av. Kan lätt bli en dyr tråd detta!!

Undrar lite över stegmotorerna, är ju 8trådar på de som är lite större, hur funkar det för oss som har Jojjes kontrollerkort?
Datablad på touch panelerna, hur interfacar man dem mot en PC tex?
/DeVille
Som Scorpiion nämnde kan en E-sky belt vara intressant. Direkt importerad borde det inte bli så stora summor.
"Datablad på touch panelerna, hur interfacar man dem mot en PC tex?"
De fungerar som ett variabelt motstånd i Y-led och ett annat i X-led, så man behöver lite intelligent elektronik därimellan.
Som sagt, frässtål! Gärna sånna billiga som de har på Jula och liknande också. (Där finns för mellan 15-30kr
)
De fungerar som ett variabelt motstånd i Y-led och ett annat i X-led, så man behöver lite intelligent elektronik därimellan.
Som sagt, frässtål! Gärna sånna billiga som de har på Jula och liknande också. (Där finns för mellan 15-30kr

va ligger toucharna på i pris ?
Och vad ligger de på vid större volymer, typ 50 åt gången eller så. specielt 10,4 och 12,1 "
Och vad ligger de på vid större volymer, typ 50 åt gången eller så. specielt 10,4 och 12,1 "
Skulle vara intressant med någon e-boksläsare med e-papper. Har gått i sånna tankar länge nu. Vore skoj om det fanns nån bra sån i Kina.
- ElectricMan
- Kontakt:
Kom på en sak som skulle vara intressant! Väggvårtor! 5v och 12v tror jag skulle vara bäst.
-
Jag skulle vara intresserad av någon modell av cykel kit. Grymt kul att lätt kunna slänga ihop en el-cykel 
Och jag, som ElectricMan, är intresserad av väggvårtor, 5V, vet jag inte, för jag vill helst mata genom en 7805:a, och då krävs det väl i alla fall 7 volt.

Och jag, som ElectricMan, är intresserad av väggvårtor, 5V, vet jag inte, för jag vill helst mata genom en 7805:a, och då krävs det väl i alla fall 7 volt.
Mer saker jag vill ha:
PIC-processorer.
PIC-programmerare (typ PIC-kit 3 eller liknande kanske, går bra med förfallskning också
)
LED-displayer
FTDI (USB->serial)
Kanske någon ingjutningsplast/silikon för elektronik?
h-bryggor / transistorer (FET'ar)
bland annat...
PIC-processorer.
PIC-programmerare (typ PIC-kit 3 eller liknande kanske, går bra med förfallskning också

LED-displayer
FTDI (USB->serial)
Kanske någon ingjutningsplast/silikon för elektronik?
h-bryggor / transistorer (FET'ar)
bland annat...