Börjar bakifrån.
Sodjan: Jo jag vet att jag blir lite "flummig/otydlig" ibland ska försöka skriva tydligare, det är juh trots allt svar jag är ute efter, inte mer frågor.
Min fråga angående värdena som skicades var jusst varför de valt att skicka vissa värden som förbestämda konstanter och vissa som rena värden. Jag hittade inte vad de värdena motsvarade eftersom jag var så insnöad på temsensorns datablad vilket de inte använde. Så där hjälpte du mig att "öppna ögonen". Tack. Jag antar att de värden som dom difinierat som konstanter i början av koden är de som används generellt för 1-wire produkter och de som de skickar som "hårdkodade" värden är specifika för den 1-wire produkt de använde.
Jag har läst exemplen i databladet både före och efter ditt inlägg men jag börjar känna att jag har lite luckor kvar att fylla innan jag kan ta i tu med denna termometer.
Bland annat:
Du skriver att jag ska göra en kopia av Scrachpad lokalt i processorn, genom att först Reservera 9 register till detta. "Scrachpad RES 9". Hur döps dessa? alltså jag har hittils bara reserverat 1 plats för varje "namn/string". Jag kan väl inte ha 9 register som "heter" Scrachpad? Alltså samma namn. Samma problem känner jag att jag har med ID nummret till de olika sensorerna, som alltså är 8bytes långt.
Detta är alltså PRIO 1 att få koll på, hur man använder multippla register till ett och samma "tal/värde". Ska titta vad jag hittar i Elmer 160 först innan jag återkommer med specifika frågor.
Angående termometern sedans så känns det som att jag kommer att börja med 1st sensor och köra med SkipRom kommandot.
Sedan kommer det att bli att "hårdkoda" de tre id nummrerna som jag tänkt använda. Måste dock först koda någon typ av "id-sniffer" alltså någon typ av kod som KörSearchRom och visar det på en display. Och så kör jag nog en och en för att ta reda på id nummret.
MVH Peter F