Det verkar vara inbyggt i naturen att saker man försökt få "snygga" alltid måste trilskas medan risiga prototyper alltid fungerar.
När jag väl kopplat ihop och skruvat ihop allt vill inget fungera. Å andra sidan tränger det inte ut någon flogistron eller annan elektronikgas/rök. När jag får riktigt stor lust ska jag debugga eländet. Troligen en felkoppling/kortslutning.
Och innan lödtennet knappt hunnit stelna grubblar jag vidare på nästa mikroprojekt. I ett annat forum lyftes mikroförstärkare fram (
Lång länkadress) och jag blev SÅ himla sugen på att göra något mer substantiellt. Ett snabbt dyk i mina rörlådor gav mig ett par 6AQ5 och en 6N2P. 6AQ5 är en effektpentod som kan ge runt 3W i en SE-koppling. 6N2P är en rysk dubbeltriod (ung som ECC82). Raskt beställde jag ett par små 5W transformatorer från Kina och med den R-kärnetrafon jag fick från HongKong för någon vecka sedan har jag nog allt hemma....
... UTOM en snygg låda. Den här gången ska jag inte använda något befintligt utan jag söker något utifrån. Snabbskissat i Illustrator ger mig en optimal lådstorlek på 115 x 100 mm. Tjockleken måste tyvärr hamna på minst 45 mm.
Två idéer .. tre idéer finnes: a) köpa minsta Hammondlådan eller en snygg låda från
http://www.hifi2000.it, få någon att bocka en snygg alulåda eller montera allt på en plåtskiva (alu, mässing eller koppar) vilken bultas på en trälåda som gröpts ur för att få plats med lite småskrot.
Åker till Paris imorgon och kan ju fundera på detta allvarliga världsproblem alltmedan Louvren, Eiffeltornet och Moulin Rouge seglar förbi bussfönstret utanför.