Fixa grafisk LCD Display
Fixa grafisk LCD Display
Tänkte skaffa och koppla in en grafisk LCD display till min PIC. De få som finns att köpa är dock ruskigt dyra. Jag tänkte att man kanske kunde köpa en gammal game & watch eller liknande och ta displayen därifrån.. någon som försökt att göra något liknande? Någon vet hur man kan få tag i en display billigt?
Game & watch tror jag inte funkar så bra, såvida du inte bara vill visa donkey kong i olika positioner på displayen eller liknande
Hur stor vill du ha och vilken upplösning?
Om en liten på 84x48 pixel duger, så finns det Nokia-displayen på www.jelu.se - eller i någon skrotad 5110, 6110, 3210 osv. (Inte exakt samma display i alla tror jag, men close enough.
Game boy och gamla palm pilot har displayer med gråskala och lite högre upplösning, men de är svårare att använda tror jag.

Hur stor vill du ha och vilken upplösning?
Om en liten på 84x48 pixel duger, så finns det Nokia-displayen på www.jelu.se - eller i någon skrotad 5110, 6110, 3210 osv. (Inte exakt samma display i alla tror jag, men close enough.
Game boy och gamla palm pilot har displayer med gråskala och lite högre upplösning, men de är svårare att använda tror jag.
eio.com
En 320*200 grafisk för $30. Överkomligt!
Eller om du viill hålla dig inom svea rikes gränser: Fractronics.com.
En 320*200 grafisk för $30. Överkomligt!
Eller om du viill hålla dig inom svea rikes gränser: Fractronics.com.