Hejsan!
Jag och en klasskompis håller på med ett projektarbete och behöver få ett mönsterkort tillverkat till oss.
Dock är det så att alla företag vi har varit i kontakt med vill ha en såkallad Gerber(eller liknande) ritning för att kunna tillverka ett mönsterkort.
Det är så illa att ingen av oss kan detta program(Protel DXP) som man ska använda för att få ut en sådan skiss.
Vi undrar därför om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa oss med detta, ni får såklart ersättning för det.
Så här ser det ut : http://www.bobblick.com/techref/project ... lkpcb.html
Eftersom det står precis hur komponentarna ska sitta och hur allting ska vara placerat tror vi därför inte att det är nått större problem för de erfarna.
Tack på förhand, detta skulle hjälpa oss något enormt mycket!
Gerber ritning
-
- EF Sponsor
Re: Gerber ritning
Hade schemat funnits i Protel-format hade jag kunnat hjälpa er, men att rita upp allt från början är alldeles för mycket jobb.
Kolla med ashama här på forumet om han kan etsa ett kort med hjälp av PDF:n istället.
Kolla med ashama här på forumet om han kan etsa ett kort med hjälp av PDF:n istället.
Okej, det var lite synd, hur många dagars jobb är det ungefär?thepirateboy skrev:Hade schemat funnits i Protel-format hade jag kunnat hjälpa er, men att rita upp allt från början är alldeles för mycket jobb.
Sökte runt bland medlemmarna men kunde hitta ashama, har du lust att länka mig till honnom så skulle det vara toppen!

- Mizzarrogh
ql,
Jag är uppvuxen i lomma! Jag har dessutom både tid och möjlighet att hjälpa till!
Skicka ett PM så löser vi det.
//Pontus
Jag är uppvuxen i lomma! Jag har dessutom både tid och möjlighet att hjälpa till!
Skicka ett PM så löser vi det.
//Pontus