Köpa kedja och kedjedrev. Vart? Industri standard 3/8"
Köpa kedja och kedjedrev. Vart? Industri standard 3/8"
Som rubriken lyder. Vart jagar jag detta? Någon som känner till något område i Göteborg eller Boråstrakten? Även sida på nätet går bra.
-
Re: Köpa kedja och kedjedrev. Vart? Industri standard 3/8"
Även jag är intresserad av detta men i stockholmstrakten.
Jag vill göra om en linjär hydraulkolvrörelse till en roterande rörelse om 180 grader.
Att användas till baklemen på en tippkärra.
Jag vill göra om en linjär hydraulkolvrörelse till en roterande rörelse om 180 grader.
Att användas till baklemen på en tippkärra.
Känns som att man behövde vara företag för att köpa från den sidan?
Är det inte samma där. Att man behöver vara företag?
Har du något att förlora på att ringa och fråga? 
Även Lantmännen Maskin och såna firmor brukar ha kedjor och drev, oftast för lite större maskiner men om de nu ligger nära till hands så kan man ju alltid kolla vad de har inne.

Även Lantmännen Maskin och såna firmor brukar ha kedjor och drev, oftast för lite större maskiner men om de nu ligger nära till hands så kan man ju alltid kolla vad de har inne.
Nordpost (vilket ju har en koppling till lantmänen, men är inte samma som lantmänen maski) har kedja, men det kan vara större än 3/8"
Både nordpost och lantmänen maskin har jag handlat av som privatperson (bägge över disk..)
Både nordpost och lantmänen maskin har jag handlat av som privatperson (bägge över disk..)
De löste biffen snabbt på savarturbo där jag fick tipps om Momentum i borås. Så de får lösa kedja och hjul åt mig.
- blackadder