Impedanselement i audiokopplingar

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Impedanselement i audiokopplingar

Inlägg av psynoise »

Räknade lite på vad som gäller när man gör ett impedanselement av en VCA (spänningsstyrdförstärkare) för t.ex realisera en VCF (spänningsstyrtfilter). Kanske kan det vara intressant för även andra och kan vara användbart att använda som mall om man ska konstruera en VCF.

Dokumentet i form av pdf-fil.

Om ni hittar något fel eller kommer på något som jag borde lägga till så säg till bara. Jag kan tänka mig att dokumenten kommer att växa då jag borde utreda fler typer av realisationer för impedanselement.
xxargs

Re: Impedanselement i audiokopplingar

Inlägg av xxargs »

Skriven i LaTex! - trevligt

så fort det skrivs i LaTex så ser dokumentet mer seriösare/viktigare ut än om man stoppar samma innehåll i tex Word...

fråga: vad använder du för verktyg för att rita figurer ?
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

Xcircuit som sparar i postscript, sedan läser jag in postscript-filen i Lyx och där uppdateras den automatiskt när jag sparar i Xcircuit. Dessutom kan Xcircuit expotera spice-nätlister, vilket gör det till det bästa schema-layout-programmet, både snyggt och Spice, inte många som lyckats med det :).

http://opencircuitdesign.com/xcircuit/
xxargs

Inlägg av xxargs »

Det där att det automatiskt uppdateras i olika viewer när man spara ned en ny version är i stort sett okänt i windowsvärlden och är något man svär ve och förbannelse över när man väl en gång provat på det och börja uppskatta det...

Dom flesta windowsprogrammen har en ful och onödig vana att låsa filen under hela sessionen även om det bara läser filen read only som tex. acrobat reader...
Skriv svar