Väggvårtor !!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
tjolle62

Väggvårtor !!

Inlägg av tjolle62 »

Hej igen pojkar ! förstår om ni tröttnar på mina frågor men ibland så blir det :doh: pga
för många paddlar i vattnet !!
nu börjar det häringa lilla projectet ta form fram till denna punkt nämligen att nu har jag
förrutom trafon till kameran ( helt klart ) 5 st *väggvårtor* som jag tänkte bygga in i en
skärmad alu låda för annars kommer det att se ut julgrans dekoration med trafon i väskan.
Frågan som följer är , då alla är switchade är det risk för att det blir krig i alu lådan om jag
petar i alla vårtor i samma :humm:
Användarvisningsbild
POS
Kontakt:

Re: Väggvårtor !!

Inlägg av POS »

Nu är jag inte insatt i vad du bygger men vad kräver 6st olika trafos?
kan du inte köra flera saker från samma eller ta ett nätagg som ger ut flera olika spänningar om det behövs?
tjolle62

Inlägg av tjolle62 »

Nuvarande project är ett bärbart datorlöst dyknings kamera in/upp spelnings system som
byggs in i en alu väska .
själva grejjen är att allt får plats i en smäcker väska i form av en 7" lcd monitor - mediasp
med inbyggd 80Gb harddrive - Pinnacle video transfer enhet - kamera trafo - trafo för LED
strålkastare samt audio com system,
då många dykjobb kräver en viss documentation så bygger det här systemet på bilden går
in på ett Usb minne eller kort och harddrive.
behöver 3 st olika spänningar men av plats och vikt så kör jag med 4 st org vårtor + toroider.
Användarvisningsbild
POS
Kontakt:

Inlägg av POS »

Okej, jag byggde nåt liknade för några år sen, fast det var för att inspektera wire-stagen på radio/tvmaster.
Det var visserligen trådlösa kameror som användes då. Men jag var tvungen att bara ha 12v-grejer för körning från bilbatteri.

Tyvärr har jag inget svar på din fråga förutom tipset att prova och se hur det går.
Användarvisningsbild
mrfrenzy
Co Admin

Inlägg av mrfrenzy »

Om "vårtorna" är ce-märkta ska dom kunna samsas med andra utan några som helst problem.
tjolle62

Inlägg av tjolle62 »

Ja där kan det ju uppstå en situation med tanke på att 3 st av dom är straight från Hong-Kong !! men men det är ju bara att prova det ( trial & error ) som vanligt.
Om det blis fööör bråkigt i lådan med dom små så letar jag fram en toroid till som mat åt dom.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Eller en toroid och ett par regulatorer, en för varje spänning.
Skriv svar