festivalstereo

Berätta om dina pågående projekt.
mattiasrosen

Re: festivalstereo

Inlägg av mattiasrosen »

Bild

med nya batterilådan

den används flitigt på fest :D
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Kul grej. :)

Jag hade dock försökt att montera även slutsteget under "motorhuven". Nu ser det inte ut att få plats, och vad jag förstår så fanns inte heller steget med i beräkningarna från början.
Plus ett larm för låg spänning, typ under 11V eller nåt. :)
mattiasrosen

Inlägg av mattiasrosen »

nej mycket riktigt den var inte med i planerna från början. har inte kommit på något bra sätt att lösa det än..

men stereon stänger av när spänningen går under 10V sä det är inget vi behöver bry sig om.. och om jag har förstått det rätt så är det ingen fara..
1802

Inlägg av 1802 »

Sitter inte högtalarna lite nära? Skulle nog byggt 2 delat med ett par meter kabel imellan.
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

då pajjar man ju hela vitsen med portabel, kompakt jättestereo :D
1802

Inlägg av 1802 »

Planerade min i 3 delar. Har inte byggt mitten delen ännu. Högtalar delarna anpassades efter bilen. Bara för att den är delbar, så måste den inte vara det. Man kan ha den "ihopsatt". Men skulle det inte bli bättre ljud med lite avstånd?
mattiasrosen

Inlägg av mattiasrosen »

1802 skrev:Planerade min i 3 delar. Har inte byggt mitten delen ännu. Högtalar delarna anpassades efter bilen. Bara för att den är delbar, så måste den inte vara det. Man kan ha den "ihopsatt". Men skulle det inte bli bättre ljud med lite avstånd?

man kan ju göra lite som man vill ju. valde att ha allt i samma låda då min filosofi är att den ska vara idiotsäker. jobbigt om man snubblar på sladden och tar i sönder ngt :cry: man ska ju ha i åtanke att jag ska använda min under alkoholens rus.
men att ha batterilådan seperat är nog en bra idé. när festivalerna börjar i sommar så kan man ställa enheterna tätt ihop och sätta ett cykellås i handtagen mellan dom. då blir den galet knepig att bära bort :tumupp: vill inte att den blir stulen :cry:

du får ju antagligen mer stereoperspektiv om du har högtalarna mer isär, men när det gäller min så är jag iaf nöjd
Rifakungen skrev:då pajjar man ju hela vitsen med portabel, kompakt jättestereo :D
haha jo så kan man se det. men det är iaf så pass kompakt att jag orkar dra med den till sjön och sånt :tumupp:
sen på festival tror jag att storleken och vikten är ett plus, man snor ju inte den utan att det märks.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Tilll festivalerna kanske man skulle intigrera en tiltsensor kopplad till ett larm med nyckellås för på/avstängning, så att när någon försöker bära iväg lådan och då tippar den mer än 20 grader så börjar den låta fan :D
1802

Inlägg av 1802 »

En tanke som slår mig "är det inte tillräckligt med musik på en festival"?
Finns det moderna grejjor som låter mer med mindre vikt? Tog i en låda/förpackning med 2 bilhögtalare och undrade om de var tomma. Och fick höra att med modernare element och slutsteg skulle det dunka på bra.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Man sitter ju ofta i sin hytt/stuga/tält med sitt crew och laddar för olika spelningar, då krävs bättre musikanläggning än den som finns i grannens hytt/stuga/tält!
mattiasrosen

Inlägg av mattiasrosen »

Meduza skrev:Tilll festivalerna kanske man skulle intigrera en tiltsensor kopplad till ett larm med nyckellås för på/avstängning, så att när någon försöker bära iväg lådan och då tippar den mer än 20 grader så börjar den låta fan :D

eller så det bästa är att ha en bra uppsyn, eller spela hela tiden. man lär ju märka om musiken försvinner :roll:
1802 skrev:En tanke som slår mig "är det inte tillräckligt med musik på en festival"?
Finns det moderna grejjor som låter mer med mindre vikt? Tog i en låda/förpackning med 2 bilhögtalare och undrade om de var tomma. Och fick höra att med modernare element och slutsteg skulle det dunka på bra.
tillräckligt? en sak jag märkt på festivaler är att folket drar sig dit där det är högst musik, och det tycker jag är skit kul :D

man kan ju använda digitala steg och mindre höglalare med hög känslighet. det gör ju att man kan bättra på SPL/vikt. men när det gäller batteri så väger dom med dagens teknik för mycket fortfarande :( för att spara vikt kan man ju bygga i glasfiber om man har kunskapen.
1802

Inlägg av 1802 »

Visst byggs oftast dessa på överblivna prylar? För ekonomins skull. Så digitalt är kanske inte så vanligt i "skrotlådan" ännu... Hur känner man igen digital prylar?
Och sen klassar många tungt som kvalitet. Så om man bygger fär lätt, får man bygga en "öllucka" :vissla:
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

Fast där med larm vore det ju kul om lådan började skrika "hjälp, jag blir stuuuuuuulen" och liknande saker när någon tar den :p
Skriv svar