Sen senaste gången jag programerade min pic16F690 med pickit 2 så har "busy" lampan börjat blinka och blinkar hela tiden så det går inte att programmera den igen och inte heller driva picen från pickit 2.
Förlåt om frågan är otydlig eller om jag gör något annat fel, men bara säg till isåfall, jag är nybörjare här på forumet.
Pickit 2 är alltid "busy"
Re: Pickit 2 är alltid "busy"
Du får ge den en paus 
Seriöst så hur har du gjort? Har du startat om allt osv.. VAD har du gjort för att lösa problemet. Mer förklaring behövs.

Seriöst så hur har du gjort? Har du startat om allt osv.. VAD har du gjort för att lösa problemet. Mer förklaring behövs.
Jag har försökt att starta ombåde picen och datorn men det hjälper inte och lite mer beskrivning då, det verkar som att den jobbar med något men jag vet inte vad det skulle kunna vara, kör man picen med extern stömmating fungerar den och pickit 2 verka upptagen även när pice ej är inkopplad tyvärr har jag inte kunnat testa med någon annan dator för den andra datorn fungerar inte alls.
Kan du ha råkat ut för en misslyckad uppgradering av firmware? Har ett svagt minne av att jag råkade ut för detta med en av mina PicKit2. Har för mig att jag lyckades göra uppdateringen igen och därefter fungerade den finfint. Går inte funktionen att nå från PicKit2:s eget program så kan du testa från MPLAB som den här postaren.
Edit: En Googling på pickit2 always busy eller liknande kan säkert ge fler alternativ om mitt förslag inte fungerar.
Edit: En Googling på pickit2 always busy eller liknande kan säkert ge fler alternativ om mitt förslag inte fungerar.