hur hitta sot-23 transistor med alternativ pinout?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
Användarvisningsbild
rickardg
Kontakt:

hur hitta sot-23 transistor med alternativ pinout?

Inlägg av rickardg »

Hej
Någon som har tips på hur man kan söka efter en sot-23 transistor med en given pinout?

Pinout finns inte med på den sökbara informationen hos farnell/elfa osv så man måste ladda hem datablad för alla komponenter vilket tar en evig tid :(

(Grundproblemet är att det blev fel i layouten på ett kort som redan är tillverkat, där det skulle suttit en FET med sot-23 standardpinout (med ordningen G-S-D, räknat moturs med början på sidan med flest pinnar) så har pinne 1 och 2 bytt plats i layouten så för att slippa handmontera transistorerna på rygg så vore det bra om det går att hitta en annan transistor i sot-23 kapsling som klarar 20v/1A och har ordningen S-G-D istället så de kan monteras av en pnp-maskin.)
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Re: hur hitta sot-23 transistor med alternativ pinout?

Inlägg av Jine »

G-S-D
S-G-D

Hurfan gick det till? :O
Norpan

Inlägg av Norpan »

Jag tror du har stora problem med att hitta en transistor med g i mitten.
Användarvisningsbild
rickardg
Kontakt:

Inlägg av rickardg »

Med bokstävernas ordning menade jag pin-nummerordningen, förtydligar med en bild med pinout (sett ovanifrån):

Bild

Det jag söker är alltså en FET som klarar 1A/20V och har pinout enligt den högraste figuren ovan.
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Inlägg av Jine »

rickardg skrev:G-S-D
S-G-D
rickardg skrev: Bild
Dom där två har inget alls med varanda och göra.
Du letar alltså efter en transistor med pinouten S-D-G.
Användarvisningsbild
rickardg
Kontakt:

Inlägg av rickardg »

Det finns 3! = 6st permutationer att räkna på så att bara uttrycka det i bara bokstäver är inte helt entydigt, jag borde haft med bilden från början, men nu med bilden lär det väl iaf vara entydigt (att det är en FET med Pin1=S Pin2=G Pin3=D enligt bilden längst till höger som sökes).

(Är just att olika tillverkare räknar pin-nummer på 3-pinnars sot-23 som är problemet då han som gjorde layouten åt mig inte tog den numreringen som syns i bilden längst till vänster på just den transistortypen som blev fel. De flesta stora chiptillverkare verkar iaf enas om numreringen på bilden till vänster, gissningsvis eftersom 5- och 6-pinnars sot-23:or liknar DIL6 och då blir det naturligt att räkna på det viset på alla sot-23:or)
Skriv svar