Slingorna är tänkta så att alla dioder på slingan lyser simultant dvs de ska inte kunna styras individuellt.
PWM för att kunna välja färg är ju såklart ett måste

Med förutsättningarna lagda så undrar jag:
Hur ska man gå till väga?
Jag har tittat runt på olika lösningar tex max6975 men den är ju för EN diod per utgång(vad jag fattat) och för ett antal slingor blir priset då orimligt.
Det lutar åt ULN2003 (eller kanske nåt liknande/bättre/billigare? ) där varje utgång får driva en slinga. PWM tänkte jag man kunde lösa med mjukvaruPWM i PICen eller liknande.
Frågan där är hur man ska lösa strömbegränsningen? Har funderat lite olika där också, tex fast 5/12 voltsmatning till ULN2003 och sen ett fast motstånd för att skydda dioden, nackdel med det:många motstånd att löda

Annat alternativ för ULN2003 är ju att köra enbart på PWM och säg 5 volt men risken där är ju att jag kodar fel-->utgång hög-->diod eller ULN kaputt -->

Kan man lösa det hela med fast reglerad spänning som överensstämmer med RGB diodens framspänningfall för den färgen man vill styra fram till UL2003 eller får man stora variationer i ljusstyrka mellan dioderna? Och brinner de om utgången fastnar HÖG?
Kan verka som väldigt basicfrågor men just vad gäller såhär många LED är jag grön som herrn till höger

Kom gärna med bättre förslag, lågt pris och få kretsar är det viktiga samt att det ska finnas säkring så inte dioderna ryker in case of stupidity.
Projektet är ihoptänkt under sena nätter och innan sömn inträder, dessutom nedtecknat allt för sent så hav förbarmelse