Laga halogenplatta.

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
peter555

Laga halogenplatta.

Inlägg av peter555 »

Hittade en trevlig en-platts halogenplatta.
Det var ingen funktion vid uppstart. Efter lite visuell besiktning visade det sig vara en trasig kondensator i den kapacitiva spänningsdelaren.
Vad jag har förstått från andra trådar här så verkar det vara ett mycket vanligt fel på hemelektronikprylar idag.

Det enda felet är att den tidigare ägaren lyckats hacka ut flisor ur glasplattan. Det är inte någon som har en sån ?

Bild
Användarvisningsbild
Danny

Re: Laga halogenplatta.

Inlägg av Danny »

Har inte sett den modellen tidigare. Kan kanske vara så att den är för billig för att laga :)

Jag är intresserad hur elekrtonikstyrningen ser ut. Har du möjligtvis en bild på den?
peter555

Re: Laga halogenplatta.

Inlägg av peter555 »

Har inte hittat någon info om den på annat än kinesiska så jag har ingen aning om vad den kostar. Den blir perfekt att ha utomhus när det ska tillagas asiatiska fiskrätter som annars kräver gasmask om de steks på spisen inne.

Jag har inte sett några 1-platts varianter förut men det kanske beror på att jag inte besöker såna affärer i normala fall. :)

Tyvärr tog jag inget internt foto, men det kanske blir aktuellt att lossa de tio skruvarna igen eftersom fläkten rasslar lite väl mycket
Skriv svar