jojje:
Jo fast squiz3r har ju inte haft någon Z-axel sen han började prova att maxa sin Lillsyrra så han har kanske (om han gjort som jag) bara suttit och joggat fram och tillbaka och inte gjort några riktiga fräsningar. Och det där med motorljudet är väl inte så lätt att urskilja om den kör halv- eller Kvartssteg för en glad amatör.
Men hur är det med silken på korten egentligen? Är det samma fel på alla eller är det bara vissa som är felmärkta? Jag höll på att lura mig själv rejält då jag hade för mig att alla var felmärkta men när jag kollade på gerber-filen på jojje.eu, databladet för Allegrokretsen och silken på mitt kort så fick jag det att stämma. Så jag tror att silken på mitt kort är rätt. Eller så har jag misstolkat mina egna efterforskningar fel så att det blivit rätt i mitt huvud!
Squiz3r:
Ahhh! Tyckte det lät väldigt konstigt att du kunde mata med 3000mm/min! Nu får jag mindre prestationsångest över mitt bygge också.
Håller med om att det är bra för att vara orginal, duger till det allra mesta om man kör Kressen på lägsta inställning. Min körde jag som sagt sällan över 1000mm/min då vibrationerna blev för stora. Du kanske är 30% bättre på att knåda gängstång än jag?
För mig har det gått bra. Lillsyrran är klar och jag blev 100% nöjd med resultatet! Jag håller på med lasern nu och har precis blivit klar med huseringen av själva lasertuben som förhoppningsvis ska provköras senare idag dock inte i maskinen utan på testbänk. Jag tänkte vänta tills jag är klar med lasern (ska bygga hus åt drivare/PSU också) med att lägga upp något och sedan blir det en monstertråd om mina bravader de senaste veckorna. Hehe.
MVH
/Tottish