Ni får ursäkta bilderna som är tagna med mobilen och därför inte är dem bästa, men dem duger nog

Jag började med en stor 2,0mm stålplåt som jag kapade till lagom bitar och böjde till (mest efter huvudet, vem behöver ritningar??).

Här är en översiktsbild på den. Som sagt liknar den en rysk dubbelskrovsubåt, dvs, den är bredare än vad den är hög. Den är absolut inte skalenlig eller något, jag har knappt sett en dubbelskrovare, så jag bara bygger som jag tycker att det blir fint, och självklart som jag tycker blir praktiskt.

Och en till bild..

Jag har förstärkt bottenplåten (eftersom den är nästan platt) med tvärbalkar av stående stålplåtar med en höjd av 15mm (även dessa är 2,0mm tjocka).

Igår punktsvetsade jag fast små stålbitar på varje sida som ska se till att kablarna håller sig inne vid väggarna istället för att ligga huller om buller i hela ubåten..

Och idag skulle jag svetsa på ett halvrör i aktern på den så att den blev avrundad, men när jag hade svetsat klart allt så kom jag på att jag hade ju glömt att dela det på mitten, så det är inget halvrör!! Och det är för litet för att få ner vinkelslipen också :/

Det är så lång jag har kommit nu.. Och jag måste be om ursäkt för svetsfogarna, vissa av sakerna jag svetsade var det första jag någonsin har svetsat! (Okej, jag övade på skräpbitar en stund först..

Mvh. Danne