Någon som sett någon VGA kabel HD15M - HD15M ~1-2 meter lång med extra låg vikt. Men kanske något lägre kvalité och högre pris?
Vill minnas att Clas Ohlson sålde billiga VGA kablar förut som saknade riktig skärm samt ferriter. Men sådan borde duga till lite bild/filmvisning osv..
Alternativt så får man väl plocka ihop någon 3x 75ohm minikoax + Hz + Vz på Farnell/ELFA/lokalbutik. Och sedan bunta ihop dom på något vis..
Jag köpte några sådana billiga VGA-kablar på clas ohlson förut och kan säga att det enda de duger till är att klippa sönder och dra ut ledarna för att ha som kopplingstråd i egna byggen.
Bilden blev suddig och mörk och fick mångdubbla skuggbilder. Usch och fy.
De kablar som t.ex. följer med bildskärmar från Dell är ju rätt tunna och därmed lätta...
HD15M i varje ända, ca 4-5mm tjocka och 1m eller så långa.
Ferriterna kan du ju ta bort.
Något synligt problem med bilden med sådana kablar är det ju inte heller.
Lättare än så blir nog svårt...
//B1N4RY som för övrigt har tillgång några 100-tal sådana kablar...
Ursäkta, men jag förstår inte problemet. Här pratas det om ynka 1-2m kabel, varför i hela friden hålla på och stöka till det!?
Köp en riktigt VGA kabel så är problemet borta, för sååååååååååååååååååååå mycket tyngre är den inte.
TP funkar elektriskt väldigt likt en koaxialkabel. Vilket det är i VGA kabel. Visst det är inte riktigt rätt impedans. Men en skärmad TP med fyra par klarar en VGA. Det finns fler än jag som testat.