Radiostyrnings inköp

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Radiostyrnings inköp

Inlägg av Glenn »

Jo, vill man handla från utlandet kan man nog komma ner lite, fast radio brukar vara svårt, dels är inte dom som säljs i utlandet godkända här oftast, dels brukar dom vägra skicka just pga detta.

bonehead: Det finns ju fartreglage som påallar mycket, men dom brukar kosta därefter också. ..Man kan ju även försöka konstruera själv om man vill, rent teoretiskt är det väl bara en microkontroller som läser av signalen från radion och sen en H-brygga ut som man PWM'ar.. i praktiken är det ju inte riktigt lika lätt dock.
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

fast radio brukar vara svårt

Generellt så är det rätt, har dock sett moderna 6 kanals typer där jämfört med tex mft varit en priskillnad på många 100-lappar. Visst moms räknar man ju in men ändå var det många 100-lappar under för exakt samma grejer.
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Henry skrev:Aha så man skall ligga på dessa beroende på vad man styr och just ja det fanns 30MHz också dock inte så vanligt skulle jag tro. Fått lite för mig att det var starka rekommendationer som gällde fast det är ju klart hade det varit det så hade ju förstås folk skitit i detta och lagt sig där de velat om det inte var reglerat.
Japp, det är reglerat av PTS (Post- och telestyrelsen). Det finns några frekvensband till som är godkända för "radiostyrning", så jag antar att dessa skulle vara ok att nyttja också.
Skriv svar