Mini-itx med lvds utgång, vad för skärm?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
evewes

Mini-itx med lvds utgång, vad för skärm?

Inlägg av evewes »

Hej
Finns det någon liten skärm med lvds-kontakt som motsvarar mitt via epia tc-1000 moderkort?
Tänkte mest om någon bärbar kanske kör det gränsnittet? Mindre skä'rmar är förhållandevis dyra,
tänkte slippa den kostnaden.
Ni ser tydligt hur den ser ut på bilden:
http://www.mini-itx.de/images/epia-tc.jpg
cyr
Kontakt:

Re: Mini-itx med lvds utgång, vad för skärm?

Inlägg av cyr »

I stort sett alla TFT-paneler du hittar i laptops (och i vanliga skärmar) har LVDS-snitt.

Dock så är det lite olika kontakter/pinout och det gäller att moderkortet kan programmeras till att ge rätt upplösning och timing (pixelklocka, hsync/vsync).
Viper

Inlägg av Viper »

Har inte en del bärbara datorer LVDS på skärmarna eller något sådant?

Mvh,
Viper
evewes

Inlägg av evewes »

cyr skrev:I stort sett alla TFT-paneler du hittar i laptops (och i vanliga skärmar) har LVDS-snitt.

Dock så är det lite olika kontakter/pinout och det gäller att moderkortet kan programmeras till att ge rätt upplösning och timing (pixelklocka, hsync/vsync).
Hmm, det där lät ju inte som ett enkelt och billigt genomförbart projekt, synd. Det finns förstås färdiga kontakter för mitt moderkort mot DVI mm men det ju inte det jag är ute efter. Billigaste lösningen blir nog en 7tums skärm med vga ingång om man kan kalla det billigt, ca 1400kr. En 15tummare för 500kr på blocket känns lite stort.
Skriv svar