T: Etshjälp
T: Etshjälp
Hejsan
Tänkte höra om det är någon som har lust att hjälpa mig att etsa ett kretskort.
Jag har inte fått tag i alla kemikalier samt OH-film. Sen är det inte så bra att etsa inomhus i sin lilla 22 kvm lägenhet med saltsyra och väteperoxid.
Vad skulle vi ha för att etsa ett kort i storlek 40*40 mm stort. Hålen kan jag borra själv, det är bara etsningen. Har både pdf och Protel 99 fil i DDB-format.
Jag kan även skicka laminat med fotoresist. Har stora bitar.
Skulle vilja ha två st kort.
Prisförslag?
MVH
MIcke
Tänkte höra om det är någon som har lust att hjälpa mig att etsa ett kretskort.
Jag har inte fått tag i alla kemikalier samt OH-film. Sen är det inte så bra att etsa inomhus i sin lilla 22 kvm lägenhet med saltsyra och väteperoxid.
Vad skulle vi ha för att etsa ett kort i storlek 40*40 mm stort. Hålen kan jag borra själv, det är bara etsningen. Har både pdf och Protel 99 fil i DDB-format.
Jag kan även skicka laminat med fotoresist. Har stora bitar.
Skulle vilja ha två st kort.
Prisförslag?
MVH
MIcke
- jonnorberg
Re: K: Etshjälp
Om det är enkelsidigt kan jag nog ställa upp!
Kanske kan ladda upp bilden här så man kan se innan man kan säga om man kan tro?
Prisförslag får vi se om det nu gäller enkelsidigt och så:)
Kanske kan ladda upp bilden här så man kan se innan man kan säga om man kan tro?
Prisförslag får vi se om det nu gäller enkelsidigt och så:)
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Re: T: Etshjälp
japp det är enkelsidigt. Mycket lite banor med.
Tack jimmy, glömde det skulle ligga här.
Sant sant. Kommer någon med bra förslag och pris så överväger jag.
Det är så dyrt med etspulver, saltsyra och väteperoxid kostar nästan ingenting. Betalade 42 kr för en liter väteperoxid 17,5% och 28 kr för en liter 30% saltsyra så. Känns dumt att betala 180 kr på kjell för en påse etspulver som räcker till mindre än 1/3 av vad syrorna gör...
Det är så dyrt med etspulver, saltsyra och väteperoxid kostar nästan ingenting. Betalade 42 kr för en liter väteperoxid 17,5% och 28 kr för en liter 30% saltsyra så. Känns dumt att betala 180 kr på kjell för en påse etspulver som räcker till mindre än 1/3 av vad syrorna gör...
Som sagt kan jag nog ställa om ,om du kan berätta om det är enkelsidigt eller om du ska hålla det hemligt?
Frågade det tidigare i tråden men fick aldrig något svar
Frågade det tidigare i tråden men fick aldrig något svar
men om du scrollar upp ser du ju detta...citizendildo skrev:japp det är enkelsidigt. Mycket lite banor med.

Oj förlåt såg inte den posten!
Jag kan ta på mig jobbet om du kanske har stiftlist i betalning samt att du skickar 2 kort på 40mm x 40 mm eller ett på 40x80 mm eller så kanske du kan köra "betalningen" i form av lite kortbitar?
Är i stort behov av kort så pengar är inte aktuelt
Jag kan ta på mig jobbet om du kanske har stiftlist i betalning samt att du skickar 2 kort på 40mm x 40 mm eller ett på 40x80 mm eller så kanske du kan köra "betalningen" i form av lite kortbitar?
Är i stort behov av kort så pengar är inte aktuelt
Kort har jag ganska gott om. kan skicka en större bit till dig. Räcker det eller sk jag dela den med?
Skicka i PM.
Skicka i PM.