Laddningsspänning för kalcium-blybatterier?
-
Freezer7Pro
Laddningsspänning för kalcium-blybatterier?
Vet någon här om den 5-8% högre spänningen i kalciumbatterier också gäller laddningen? Jag har inte lyckats hitta något riktigt svar på den frågan, hur mycket jag än googlar.
Re: Laddningsspänning för kalcium-blybatterier?
Kan det vara detta?
"Experience shows that a standard battery charger doesn't return a full charge to a calcium battery. Only 4 stage charger with a 16volt cycle will return a calcium battery to 100% state of charge." Ref
"Batteries that contain calcium in the battery plates require special charging when deeply discharged or after extensive use. Using traditional chargers on these batteries causes acid stratification in the electrolyte, resulting in a low specific gravity reading despite showing fully charged. The MC121045C incorporates an additional charging mode" Ref
Mer info för Bly-syra batteri:
http://www.batteryuniversity.com/partone-13.htm
Laddningsschemat är tydligen:
1: 5h Konstantström tills en bestämd cellspänning uppnås.
2: 5h Konstantspänning.
3: - Flytande laddning för att kompensera för självurladdning.
Krävde lite söktrixande, men jag kom fram till: Lead Calcium battery charge
"Experience shows that a standard battery charger doesn't return a full charge to a calcium battery. Only 4 stage charger with a 16volt cycle will return a calcium battery to 100% state of charge." Ref
"Batteries that contain calcium in the battery plates require special charging when deeply discharged or after extensive use. Using traditional chargers on these batteries causes acid stratification in the electrolyte, resulting in a low specific gravity reading despite showing fully charged. The MC121045C incorporates an additional charging mode" Ref
Mer info för Bly-syra batteri:
http://www.batteryuniversity.com/partone-13.htm
Laddningsschemat är tydligen:
1: 5h Konstantström tills en bestämd cellspänning uppnås.
2: 5h Konstantspänning.
3: - Flytande laddning för att kompensera för självurladdning.
Krävde lite söktrixande, men jag kom fram till: Lead Calcium battery charge