Jag impulsköpte här om dagen två stycken nya 60Ah-batterier för 1/4 av priset, av ett nödbelysningsföretag som hade använt dem för en presentation. 65€ för två stycken åttiourosbatterier är inte så illa.
Jag hade tänkt använda dem dem med diverse UPS:ar hemma, men jag har mer eller mindre redan backup på alla mina maskiner, så de står nu bara och underhållsladdas och agerar utbytesbatterier för min huvud-UPS, som kör på två 55Ah:s kalciumbatterier, så jag kan inte parallellkoppla dem.
Så, har någon något roligt förslag till vad jag skulle kunna göra med två stycken likadana bilbatterier?
Vad göra med 2st 12V/60Ah:s blybatterier?
-
Freezer7Pro
Re: Vad göra med 2st 12V/60Ah:s blybatterier?
Sälja dem och köpa nått roligare?
Eller så kan du ställa dem på en väldigt öppen yta, kortsluta polerna med ett plattjärn, spring fort som fan och invänta smällen
Skämt åsido så skulle jag ha sålt dem om jag inte behövde dem. Svårt att göra nått roligt med dem.
Eller så kan du ställa dem på en väldigt öppen yta, kortsluta polerna med ett plattjärn, spring fort som fan och invänta smällen
Skämt åsido så skulle jag ha sålt dem om jag inte behövde dem. Svårt att göra nått roligt med dem.
-
Freezer7Pro
Låter som en god ide. Testade dem lite, och det verkar som de är mest inriktade på att vara startbatterier. De har bara RC50 per styck.
Senast redigerad av Freezer7Pro 7 februari 2009, 18:58:00, redigerad totalt 1 gång.
- Mathias@Åland
- Kontakt:
Det är inte så omtyckt att citera senaste inlägget i detta forum. Kom ihåg det till nästa gång. 
- prototypen
Bygg en lådbil, eller sälj till Icecap:s cyckelproj.
protte
protte