Elektronik-affär i Göteborg sökes
Elektronik-affär i Göteborg sökes
Hejsan, jag letar efter en elektronik-affär i Göteborg som säljer kopplingsdäck (experimentplattor), jag tror inte klas ohlson innehar dessa
då jag inte hittat dessa i deras årskalender, blir tacksam för hjälp !
Sen så undrar jag om ni känner till nån bra websida/bok som behandlar grundläggande elektronik (och då menar jag inte U=I*R) på ett klart mera fördjupad sätt (utan en massa avancerade formler för fysikgenier) som verkligen FÖRKLARAR varför saker beter som det gör, för "elektronik för alla" böckerna misslyckas tyvärr (förutom till VISS del EfA del 1).
då jag inte hittat dessa i deras årskalender, blir tacksam för hjälp !
Sen så undrar jag om ni känner till nån bra websida/bok som behandlar grundläggande elektronik (och då menar jag inte U=I*R) på ett klart mera fördjupad sätt (utan en massa avancerade formler för fysikgenier) som verkligen FÖRKLARAR varför saker beter som det gör, för "elektronik för alla" böckerna misslyckas tyvärr (förutom till VISS del EfA del 1).
Yaha, på vilket sätt kan de ostabiliserade variera ? lite mer tydlighet skulle uppskattas.Jonaz skrev:Stabiliserad = Stabil
Dvs en stabiliserad batterieliminator på tex 12V är just 12V
En ostabiliserad batterieliminator på tex 12V kan vara från tex 10-14V
*EDIT*
Jag kom förresten på att jag har en transformator till en megadrive (och den funkar), den har:
input: 230V 50Hz växel-
output: 10V lik-
och sen direkt efter "10V" står det "12 VA"
Om det nu är 10V likspänning på utgången, finns det några pluggar/proppar eller vad dessa nu heter som gör att jag kan koppla den till exempelvis ett kopplingsdäck ?
- 13th.Marine
- EF Sponsor