Värde på roland pc-60

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
hrw

Värde på roland pc-60

Inlägg av hrw »

Jag har köpt ett hus för några månader sen och föregående ägare lämnade kvar en hel del prylar. bla en roland pc -60 som jag hade tänkt sälja så jag vill veta lite vad sakerna kan vara värda för jag har inte sett någon på annons så jag får något riktpris. det jag har är följande.

Roland Color Camm Pro PC-60 med en del tillbehör jag hade tänkt skicka med.
7st rullar som består av. Tygtransfer utskärning, Appliceringstape, Tygtransfer CMYK, Vinyl.
4st "färgpatroner i maskinen och 12st oanvända extra patroner.
Har dock ingen programvara till den men det måste väl gå att få tag på?

Har även en maskin som man värmer fast trycket på kläderna med (Vad är det korrekta namnet på en sådan?) Den heter iaf.
Transmatic TM 36 och är från -87.

Jag har ingen aning om vad prylarna är värda så jag skulle vilja ha några värderingsförslag
sodjan
EF Sponsor

Re: Värde på roland pc-60

Inlägg av sodjan »

Första träffen när jag googlade på "Roland Color Camm Pro PC-60" :

Notera vem som har laddat upp den på YouTube ! :-)

Annars så får du nog söka runt lite, eBay t.ex.
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Värde på roland pc-60

Inlägg av Meduza »

Jag sålde för jobbets räkning en gammal PC-600 (generationen efter PC-60) förra veckan, men utan färgband och material men med programvara.
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 11&t=31647

Programvaran som hör till PC-600 var iaf Roland ColorChoice RIP, inte värdens billigaste och lättaste sak att få tag på...

Vår såldes för 4500kr, men med tanke på hur folk ringde hade vi nog kunnat få ett par lappar till, skulle gissa att din med färg och material
betingar ett pris på runt 6500 om du får tag på programvaran, högst 5000 utan.

Transferpress heter den du värmer fast trycket med, värd en tusenlapp eller så kanske om det är en manuell variant för t-shirts (ej tryckluftsdriven)...

Bra maskin, men långsam och dyr i drift.
Skriv svar