Hej!
Jag är på jakt efter att köpa enkardeliga kopparkablar med 1,5-2,5 mm^2 i så ren koppar som möjligt.
Var kan man hitta det att köpa på internet? Jag vill helst inte vara tvungen att köpa EKK för att skala.
Elfa, C-O, Biltema och Kjell verkar inte ha bara EK.
Några förslag? Eller ska man ta kontakt med någon lokal elektriker för att se om han har den?
MVH / Albin
Var kan man köpa enkardelig koppartråd på internet?
-
rocksteady
Re: Var kan man köpa enkardelig koppartråd på internet?
Hör med lokal elektrikerfirma. De har säkert åskledare/potetialutjämnare liggandes någonstans.
Finns som kopparlina "naken" med ihopflätatade kadeler som är rätt lätt att få isär.
/ Tompa
Finns som kopparlina "naken" med ihopflätatade kadeler som är rätt lätt att få isär.
/ Tompa
-
limpan4all
Vanlig lackissolerad heter 55-188-32 på ELFA.
Eller var kravet oisolerad (helt "naken" koppar), dvs måste den levereras i vakumförpackning för att inte vara oxiderad vid leverans.
Eller är det så att det du söker är just EK kabel (numera H07V-U), varför skriver du inte det då?
EK köper du av alla välsorterade el-affärer som riktar sig mot el-installatörer vilket ELFA mfl inte gör (längre).
Vad skall du ha den till?
Eller var kravet oisolerad (helt "naken" koppar), dvs måste den levereras i vakumförpackning för att inte vara oxiderad vid leverans.
Eller är det så att det du söker är just EK kabel (numera H07V-U), varför skriver du inte det då?
EK köper du av alla välsorterade el-affärer som riktar sig mot el-installatörer vilket ELFA mfl inte gör (längre).
Vad skall du ha den till?
- prototypen
SELGA, Ahlsell m.fl. säljer gärna EK.
Ska du ha 10 m eller 100 m ?
Protte
Ska du ha 10 m eller 100 m ?
Protte
-
rocksteady
Tack limpan. När jag sökte på H07V-U visade det sig att conrad.se hade hemma det jag behövde.
Det ska användas till hemmagjorda högtalarkablar.
MVH / Albin
Det ska användas till hemmagjorda högtalarkablar.
MVH / Albin
-
Mindmapper